Strategie má za cíl zvýšit o polovinu v příštích deseti letech počet cest na kole každého obyvatele Německa - z průměrných 120 na 180 ročně. Podle mluvčí německé vlády Ulrike Demmerové tento rozdíl představuje tři až čtyři miliony tun kysličníku uhličitého, který se tímto neuvolní do atmosféry.
Zákaz vjezdu automobilů do pruhů pro MHD i v noci. Praha řeší návrh komise pro cyklodopravu |
Obavy z klimatických změn se v posledních letech umísťují v průzkumech veřejného mínění mezi nejpalčivějšími problémy, jimž Německo čelí. Strana Zelených se tento týden poprvé dostala do čela průzkumu volebních preferencí, což z ní učinilo favorita zářijových parlamentních voleb.
Aby se ježdění na kole stalo atraktivnější, plánují úřady rozšířit v zemi počet páteřních „cyklodálnic“, vytvořit více vyhrazených cyklostezek a stojanů na kola a zohlednit potřeby rostoucího počtu uživatelů nákladních kol.
Plán má rovněž za cíl snížit v příštích deseti letech počet usmrcených cyklistů na německých silnicích o 40 procent oproti roku 2019, kdy při dopravních nehodách zemřelo 445 lidí na kole.
Jen v příštích dvou letech hodlá německá vláda na realizaci strategie rozvoje cyklistické dopravy vyčlenit téměř 1,5 miliardy eur (téměř 39 miliard korun).