10. listopadu 2016 14:09, aktualizováno  14:36 Lidovky.cz > Zprávy > Svět

Newsweek pustil do oběhu číslo, které oslavovalo vítězství Clintonové

Dvě připravené titulky Newsweeku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dvě připravené titulky Newsweeku. | foto: Twitter Newsweek

NEW YORK/LONDÝN Mnoho expertů se v odhadu výsledku amerických prezidentských voleb zmýlilo, málokomu ale omyl přišel tak draho, jako společnosti Topix Media, která licenčně vydává časopis Newsweek. Podle webu britského listu The Daily Telegraph redakce připravila a vytiskla 125 000 exemplářů zvláštního volebního vydání oslavujícího vítězství Hillary Clintonové.

Číslo s obrázkem usmívající se Clintonové na titulní stránce a nápisem „Madam President“ muselo být staženo a nahradila ho správná verze s obrázkem usmívajícího se Donalda Trumpa a nadpisem „President Trump“.

Obě verze byly podle britského listu připraveny předem, vydavatel se ale nakonec rozhodl distribuovat jen exempláře s Clintonovou. Číslo, opatřené titulkem „Historická cesta Hillary Clintonové do Bílého domu“, se ve stáncích objevilo hned v úterý, ale bylo spěšně staženo.

„Jako kdokoli jiný, i my jsme udělali chybu,“ řekl listu The New York Post ředitel společnosti Topix Media Tony Romando.

Prodáno bylo údajně jen sedmnáct exemplářů, které se okamžitě staly sběratelským hitem. Na mítinku amerických demokratů v Pittsburghu dokonce jeden výtisk podepsala sama Clintonová. Rarita se prodává na aukčním serveru E-Bay, ceny se pohybují mezi pěti až deseti tisíci korun za kus.

Nesprávné číslo se prodává jako rarita na aukčním serveru E-Bay, ceny se...
Harry S. Truman s Chicago Daily Tribune.

Harry S. Truman s Chicago Daily Tribune.

Nejde o první případ, kdy noviny pochybily. Při prezidentských volbách v roce 1948 vyhrál Harry S. Truman v souboji s republikánem Thomasem E. Deweym. Na titulce Chicago Daily Tribune se ale objevil chybný titulek „Dewey porazil Trumana“.

ČTK