Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

O životech 189 lidí rozhodlo 12 minut. Proti pilotům bojoval systém letadla a špatné senzory

Výrobce letadel Boeing čelí od čtvrtka žalobě ze strany pozůstalých, jejichž blízcí zemřeli při letecké havárii letu Lion Air 610. Podle nich je na vině zařízení vyvinuté Boeingem, se kterým nebyli piloti seznámeni. Právě to potvrzuje i detailní vyšetřování.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PD

P. Dvořák

30. 12. 2018 10:14

R.U.R.

0 0
možnosti
KJ

29. 12. 2018 15:11

Chyba pilotů. Pokud se jim něco abnormálně třáslo při startu, tak měli okamžitě se vrátit, nebo přistát na nejbližším fleku.

0 0
možnosti
MJ

M. Jech

29. 12. 2018 14:03

Boeing 737 má knipl? Proboha, kde?

0 0
možnosti
KV

29. 12. 2018 11:12

Ja myslel, ze uz dali předběžné vyjádření k nehodě. Problémy s levým vanem (snímač úhlu náběhu) po opravě. Letadlo začalo vyhodnocovat, ze jsou těsně před pádem a začalo trimovat (převažovat) na čumák. Posádka trimovani nezastavila. Takže hlavní vinu nese společnost Lion Air (udrzba a vycvik posádek).

Pokud letadlo, které se potykalo s těmito zavadami uz v předchozím letu (je jeste otazka, zda údržba neprovedla opravu jen na papíře) a bez zaletu ho kapitán převzal k dalšímu provozu, je něco špatne.

Pokud posádka neví, jak reagovat, kdyz jim trim jede a nejsou schopny ho zastavit, tak taky.

Nikdo tohle nechceme zažívat, zvlášť nízko nad zemi, ale tady chyběl základní vycvik. Každopádně je blbost se chtít hojit na Boeingu.

0 0
možnosti
JL

J. Lepka

29. 12. 2018 10:37

Takže právníci zkusí podojit výrobce, tam lze čekat prachy, ne u provozovatele, který evidentně jednak neproškolil piloty a jednak zanedbal informovanost posádky o minulých problémech.

0 0
možnosti
PD

P. Dostál

29. 12. 2018 9:19

Tak zase nic. Už jsem myslel, že se dozvíme, proč to letadlo spadlo a prd. Ano, senzory ukazovaly špatně. Ano, počítač jim hrabal do řízení. Jenže pořád byli v 15 stovkách a letěli 450, což je bezpečně nad pádovou rychlostí při vodorovném letu. A najednou se zřítili. Takže pořád netuší proč.

0 0
možnosti
VK

29. 12. 2018 9:10

Asi šlápnu do lejna a bude na mě dštěn oheň a síra, ale budiž.

Ve sportovních aeroplánech má pilot pro případ nouze nejvyšší na zádech padák. Dalším zdokonalením záchranného systému je, že na padáku padá ne jenom pilot, ale rovnou celé sportovní (většinou ultralehké) letadlo.

A teď se dostávám k jádru pudla. Nešlo by, aby v případě naprosté nouze (porucha senzorů za letu IFR bez vidu, v noci, nad mořem....), ovšem za předpokladu, že drak letadla je bez závad a právě přechází nekontrolovaně do letu střemhlav, nechat "spadnout" na padáku celé dopravní letadlo? Nedovedu si představit, jak velký (a z jakého materiálu) by takový padák musel být, ani kolik by vážil a kde by byl umístěn.

Je to jen nápad laika, ale někdy i na nápadech na první pohled nesmyslných může být něco, co později (třeba v jiné formě) přinese prospěch.

0 0
možnosti
DK

29. 12. 2018 10:21

Odhaduji váhu tohoto zařízení na 500 kg (1% hmotnosti boeing 737). Při jeho použití 1x ročně jde o mrtvou váhu, která snižuje nosnost letadla o 4 cestující, sniží dolet, zhorší celkovou logistiku letecké přepravy o několik procent.

A za to záchrana několika cestujících ročně nestojí. Navíc nebude zaručené, že padák pomůže - letadlo ve vývrtce spadne jen o málo nižší rychlostí.

Takže to odborníci spočítali a návrh zařadili do válcového šanonu.

0 0
možnosti
PH

29. 12. 2018 8:41

Hrozná představa, že auta budou časem vybavena automatickým řízením. Kolik dnes už je řidičů, co ani netuší na co vše dohlíží počítač v jejich autě a snaží se s počítačem bojovat svým způsobem řízení auta. ;-)

0 0
možnosti