Neděle 24. ledna 2021svátek má Milena 2 °C sněžení Předplatné LN

Diskuse k článku

'Přijeďte pro tělo, začíná zapáchat,' zní na nahrávce o zavražděném politikovi

Ukrajinská tajná služba SBU zveřejnila zvukový záznam, z něhož podle ní vyplývá, že za únosem a vraždou proukrajinského politika Volodymyra Rybaka stojí ruští agenti. Rybak, člen strany Vlast a zastupitel města Horlivka, zmizel 17. dubna. Jeho ztýrané tělo bylo o dva dny později nalezeno v řece poblíž Slavjansku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Ritter 24.4.2014 19:47

Víte co je absurdní?

Že téhle době se jednou bude říkat "staré dobré časy".

J. Václavíková 24.4.2014 19:48

Re: Víte co je absurdní?

:-))))

J. Cedivoda 24.4.2014 20:39

Re: Víte co je absurdní?

Ono se to říkalo vždy. Jediný jemný rozdíl je v tom, že technika usurpace moci a prostředky, kterými se moc uskutečňuje se zdokonalují. V době, kdy armády byly sto, nebo tisíce-členné, kdy zprávy se předávaly kurýry maximálně na koních a dostával je málokdo, byli lidé ušetřeni hromady pochyb a starostí. Nebylo líp, jen se to týkalo menšího množství lidí a méně lidí o tom vědělo. Prostředky prosazování politiky silou se jen zdokonalily a informovanost se zvýšila. Zdá se, že lidé mají v genech spíš něco jiné, než jsou Desatero Božích přikázání, tradiční konservativní hodnoty, nebo úcta k Listině základních lidských práv. Jakoukoliv i tu nejkrásnější teorii a ideologii vmžiku zneužijí k ničení, nebo ke zničení svého druhu. Je to šílené, ale v současné době stačí jediný šílenec, nebo malá skupina šílenců k tomu, aby zmáčkli "knoflík", který náš a nejen náš, živočišný druh vrátí o statisíce let zpátky. OSN je jen krásná pohádka.

P. Ritter 24.4.2014 21:14

Re: Víte co je absurdní?

OSN je nejlepší arbitr a koordinátor mezinárodních vztahů, jaký kdy na světě existoval. Umožňuje řešit problémy smírčí cestou a urovnává je nejméně bolestivými metodami. Kdyby neexistovala OSN, svět by byl mnohem horší místo pro život.

Stejně tak je EU nejlepší metoda, jak řešit problémy Evropy. Evropu dostaly do problémů nerozvážná rozhodnutí přesouvat výrobu do Asie, takže si Evropa vyrobila konkurenta, který Evropu hospodářsky drtí a Evropa si s ním neví rady. Svádět problémy Evropy na "socialistickou EU" je slabomyslný nesmysl - kdyby se Evropa nesnažila aspoň řešit následky své špatné hospodářské politiky a nechala chudnoucí Evropany bez pomoci, tak by se situace brzo vymkla z kontroly - už i tak se po Evriopě potloukají desítky milionů lidí bez práce a hrozí, že nastanou sociální bouře jako třeba ve 20. letech minulého století, dostanou se zase k moci diktátoři a problémy se budou řešit násilím.

J. Jonáš 24.4.2014 21:22

Re: Víte co je absurdní?

Nesouhlasím, ale respektuji Váš názor. Nicméně pokud, jak píšete, je EU nejlepší metoda jak řešit problémy Evropy...které si sama způsobila přesunutím výroby do Asie... je možno tedy říct, že by nám těchto nejlepších metod EU nebylo zapotřebí, pokud by EU nebyla :). Co se týče pomoci chudnoucím Evropanům - mám spíš pocit, že svoji marnou snahou rozšiřuje počet obyvatel, kteří budou onu pomoc potřebovat.

P. Ritter 24.4.2014 21:46

Re: Víte co je absurdní?

Bída a neřešení problémů chudých způsobilo, že se lidé přiklonili k bolševismu a fašismu, které slibovaly řešit sociální problémy.

Myslíte, že by bylo rozumnější neřešit sociální problémy a místo toho spoléhat, že všechny problémy vyřeší "neviditelná ruka trhu"?Problémy sobecké a úzkoprsé řešení efektivity výroby, jak ji prosadili ekonomičtí diletanti Klausova typu, kteří zbavili jednotlivé státy vlastní hospodářské a bankovní infrastruktury. Nás klausismus připravil o vlastní hospodářskou a bankovní základnu, vše u nás vlastní nadnárodní monopoly. které mají větší moc než národní vlády. Oč lepší bylo řešení, jaké zvolili Číňani - z horšího průmyslu než byl v té době u nás vybudovali moderní a dobře řízený vlastní průmysl a zaplavili zbožím celý svět.

Pokud se týká sociálního systému.-nejvelkorysejší je ve Skandinávii a to proto, že si zachoval vlastní a ve velké míře státní průmysl-třeba Norsko (těžba ropy, rybolov).Být tam Klaus, tak už je všechno v rukou cizinců.

P. Ritter 24.4.2014 21:20

Re: Víte co je absurdní?

Hospodářské problémy Evropy způsobili ti,kteří předali výrobu do Asie a pro tu zbývající výrobu v Evropě přednostně nabírají cizince třeba z Afriky nebo z východních , protože jim nemusí tolik platit. Pachateli nejsou socialisti, ale kapitalisti s to i ti čeští Pokud EU nezmobilzuje síly a nezačne čelit hospodářské síle zemí skupiny BRICS ( Brazílie, Rusko, Indie, Čína a Jižní Afrika), tak Evropa špatně skončí. Jenom samotná Čína má větší hospodářský a hlavně ekonomický potenciál větší než celá Evropa a Japonsko dohromady.

M. Franz 24.4.2014 21:40

Re: Víte co je absurdní?

Výroba se přesunula do Asie, protože je tam samozřejmě levnější, což, jak známo, zvyšuje konkurenceschopnost. Stejně tak zaměstnávání gastarbeitrů. Pokud nebude evropská výroba v tomto ohledu konkurenceschopná, nebude moci logicky konkurovat právě té Číně, o které hovoříte.

P. Ritter 24.4.2014 22:01

Re: Víte co je absurdní?

Jak mám vysvětlit, že když přesunete výrobu do Asie a předáte tam iknow-how a marketing, tak se zákonitě stane, co se stát musí - že si Asiati velmi rychle uvědomí, že se klidně objedou bez původního objednatele a mohou si tytéž výrobky vyrábět a prodávat sami?

Na to už doplatila řada podnikatelů, kteří si mysleli, že mají všechno pod kontrolou, Jenže asijskému výrobci stačí málo, aby rozjel se svým zacvičeným personálem a se svými nebo najatými vývojáři vlastní výrobu a zásobovali obchodníky, kterým předtím posílali zboží, které vyráběli pro původního zadavatele. Ten mezitím zkrachoval a nemá prostředky ani na to, aby začal novou výrobu zpátky doma nebo někde jinde.

Spousta asijských zemí se vyšvihla v minulých letech právě díky takovým podnikatelům, kteří si neuvědomili si, že si sami vyrobili velmi schopné konkurenty. Už dnes není Evropa sama schopna vyrábět hi-tech elektroniku a musí vše kupovat hlavně od Činy, I firma Apple si tam vyrábí iPhony, protože je nedokáže vyrábět doma.

M. Franz 24.4.2014 22:09

Re: Víte co je absurdní?

S tím se ale nedá nic dělat. Dřív nebo později se know-how vždycky dostane ke konkurenci. Plýtvat energií na nějaká ochranářská opatření je tudíž nesmysl. Evropa by se spíš měla soustředit na hledání nových řešení a cest v oblasti technologií, průmyslu, v energetice atd.

P. Ritter 24.4.2014 22:26

Re: Víte co je absurdní?

Když něco vyrábím a jde mi o to vyrábět ho co nejdéle a vydělávat na tom, tak nebudu takový trouba, abych někam předal výrobní stroje, výrobní podklady, zaškolil tamní lidi do obsluhy mých strojů, naučil je vyrábět mé výrobky a nepředal jim seznamy zákazníků, kam se mají výrobky posílat.

Každý aspoň trochu rozumný člověk ví, že to dopadne tak, že se firma, kam jsem výrobu předal prostě "osamostatní" a úplně se beze mně obejde. Evropský investor vynaložil obrovské prostředky do přesunu výroby a zacvičení zaostalé vesničany někde v Indonézii, chvilku z toho má prospěch a nakonec skončí. Prospěch z toho má asijská země, které odváděl daně, zaměstnal její občany a dal jim vzdělání a perspektivu, kterou ten evropský ppdnikatel a jeho bývalí evropští dělníci ztratili. Jaký to mělo význam?

P. Ritter 24.4.2014 22:36

Re: Víte co je absurdní?

Když se Evropa kvůli takovým podnikatelským troubům připraví o daně a musí se starat o lidi, kteří přesunem výroby do Asie přišli o obživu, tak logicky nemá na "hledání nových řešení a cest v oblasti technologií, průmyslu, v energetice atd.".

Na to naopak mají dostatek peněz ty státy, kam se výroba z Evropy přesunula. Ty si výše jmenované prostředky na zvýšení perspektiv mohou dovolit a rozdíl mezi zeměmi BRICS a EU se už bude jenom zvyšovat - velice brzo bude BRICS nejmocnější hospodářské uskupení na světě, jedna země BRICS-Čína je už dnes druhá hospodářsky nejmocnější země světa po USA a velmi brzo bude první.

Ten trend se zvrátit nedá.

To, že je potřeba chránit vlastní výrobu vědí nejlíp právě Číňani a věděli to už před tisícem let - třeba jak úzkostlivě tajili výrobu porcelánu nebo hedvábí, na což měli monopol a obrovské zisky už ve starověku,

J. Václavíková 24.4.2014 18:27

Jak to vidí A. Applebaumová:

http://dialog.ihned.cz/c1-62050800-valka-noveho-veku

Ruská invaze na východ Ukrajiny zatím tyto bitvy v ničem nepřipomíná. Této války se neúčastní vojáci, nýbrž místní hrdlořezové a dobrovolníci, z nichž někteří mají vazby na bývalého prezidenta Viktora Janukovyče, jiní na zločinecké gangy a ještě jiní se mylně domnívají, že bojují za nějakou formu neškodné místní autonomie.

J. Václavíková 24.4.2014 18:28

Re: Jak to vidí A. Applebaumová:

Nevedou je důstojníci v uniformách, nýbrž členové ruské vojenské rozvědky a speciálních sil, z nichž někteří mají na sobě maskáče bez vojenského označení, zatímco jiní komunikují s "aktivisty" po telefonu. Využívají ruskou logistickou podporu, mají pár ruských samopalů, ale většinou nedisponují tanky ani letadly. Neexistuje žádná bombardovací kampaň "šok a děs" – jen systematické organizované útoky na policejní stanice, městské rady, letiště.

D. Nowodny 24.4.2014 18:38

Re: Jak to vidí A. Applebaumová:

Také si rád čtu její komentáře !

J. Václavíková 24.4.2014 18:42

Re: Jak to vidí A. Applebaumová:

V době současné exploze kremelské demagogie je její jasnozřivost a schopnost přesně pojmenovat skutečnosti k nezaplacení. Spolu se Sikorským jsou dobrá dvojice.

J. Jonáš 24.4.2014 19:18

Re: Jak to vidí A. Applebaumová:

Vzhledem k tomu, že v EU novinách nemáte šanci si přečíst jiný názor než ten oficiální... je mi záhadou jak jste přišla na "Současnou explozi kremelské demagogie"???

J. Venc 24.4.2014 19:21

EU noviny jsou které ?

... všechny bez koncovky ru. ? :)

J. Jonáš 24.4.2014 19:26

Re: EU noviny jsou které ?

To jako pokus o vtip? Ha, ha... Holt někomu kdysi stačilo k utvoření si světonázoru Rudé Právo a někdo shání info z více zdrojů.. Vy byste v 50. letech minulého století udělal nádhernou kariéru jako svazák !

J. Václavíková 24.4.2014 19:27

Re: EU noviny jsou které ?

A Vy jste zjevně u toho Rudého práva zůstal.

J. Jonáš 24.4.2014 19:41

Re: EU noviny jsou které ?

Pokud si děláte názor na jakékoli události jen na základě pro-vládních médií - máte k Rudému Právu mnohem blíž než já...

J. Cedivoda 24.4.2014 20:15

Re: EU noviny jsou které ?

V době současné exploze dezinformací je dobré číst všechno, porovnávat a dělat si své závěry. Paní Anne Applebaumová je členkou pravicově orientovaného think tanku American Enterprise Institute, měla blízko k administrativě George W. Bushe. Jejím manželem je ministr zahraničních věcí Polska Radosław Sikorski. Věnuje se především informacím ze států bývalého SSSR a nejvíce samotnému Rusku. Její článek "Maskovaná ruská válka", přichází v době (18.4.2014), kdy hra je o tom, kolik z Ukrajiny si "ukousne" NATO. V počátku, této hry, v lednu 2014, mohla paní Anne napsat téměř stejný článek, jen místo toho Janukoviče by tam bylo Jaceňuka, Tymošenkovou, Ťahnyboka, možná i Klička. Místo těch Ruských vojáků, by tam byli profesionální odborníci CIA, MI6 (SIS), SAS a odborníků z řad "civilních vojáků" bezpečnostních služeb USA, prošlých jinými agresivními akcemi.

Toto je válka velmocí Ruska a USA(NATO) na které se přiživuje Británie, tak jako v Afganistánu, Gruzii, Maroku, Libyi, Egyptu, Sýrii.

J. Venc 24.4.2014 19:31

Re: EU noviny jsou které ?

... nikoli, jen se ptám, které "neoficiální" zdroje máte na mysli ... jinak na servery s koncovkou ru. chodím docela pravidelně :)

J. Jonáš 24.4.2014 19:39

Re: EU noviny jsou které ?

Sorry. Hodně se dá poslechnout na BBC... Co se našich novin týče-většinou po pár dnech upřesní informace, které vyvracejí jejich předchozí tvrzení. Co se týče informací z článku pod kterým diskutujeme...odpověděl jsem o něco níže

J. Venc 24.4.2014 19:48

Re: EU noviny jsou které ?

... konkrétně tento článek je dokonalou ilustrací iracionálnosti zdejších debat, nikdo neví nic pořádného či konkrétního, přesto tu létá jedna obskurní teorie za druhou ... nikoli náhodou je to pro proruské diskutéry hoax či propaganda a naopak ... BBC už mi nekonvenuje tolik jako dříve, ale s informacemi tam pracovat umějí ...

P. Ritter 24.4.2014 20:01

Re: EU noviny jsou které ?

Když chcete přesnější informace, tak je nikdy nemůžete chtít hned, ale až ty informace ověří a prošetří ten, který médiím informace dává. Sami novináři nemohou vyšetřovat ani to, co se děje ve válečné zóně a ani to, jak se stal nějaký trestný čin.

Je to k nevíře, ale spousta lidí takovou jednoduchou věc nechápe,

J. Venc 24.4.2014 20:04

Re: EU noviny jsou které ?

... souhlasím, nicméně nejhorší na tom není, že toto nechápou, ale že to zpravidla považují za jakýsi důkaz manipulace, propagandy či snad cenzury ...

J. Jonáš 24.4.2014 20:26

Re: EU noviny jsou které ?

Právě proto informaci z článku pod kterým diskutujeme zpochybňuji...

P. Ritter 24.4.2014 19:57

Re: EU noviny jsou které ?

Pan Jonáš bude zřejmě z těch, kteří kategoricky trvají na tom, že musejí IHNED dostat podrobné a přesné informace o události, která se stala třeba chvili předtím, než se objevila ve zprávách.

Já se už vzdal naivní představy, že lidi jako je pan Jonáš jednou dokážou pochopit, že média přinášejí PŘEVZATÉ AGENTURNÍ ZPRÁVY ze zdrojů, jako jsou třeba tiskové agentury nebo Policie a přesnější informace prostě mít ani nemůžou.

Nádherným ilustračním příkladem byla aféra kolem smrti Kramného manželky a dcery - nikdo z kritiků zpráv o události nedokázal pochopit, že za měnící se zprávy nemohou novináři, ale ti, kteří těm novinářům informace dávají.

Dnes, když čtu příspěvky lidí jako je pan Jonáš, tak si jen povzdechnu nad tím, že jsem někdy věřil, že lidé pochopí princip mediálního zpravodajství.

M. Komárek 24.4.2014 20:08

Re: EU noviny jsou které ?

Jonáš si především nechce připustit, že drží pěsti obyčejným vrahům ...


Poslali jste životopis a marně čekáte na reakci. Proč jiným odpovědí, ale vám ne

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jak žádají o práci bílé límečky a jak ty modré? Na koho nasazují personalisté robota? A proč se zájemcům o práci z...

Malý stěhovák pro rodinu. Měřili jsme, který kombík je ten nejlepší

Velký srovnávací test kombíků: Opel, Renault, Kia | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Ve velkém testu jsme srovnali tři kompaktní kombíky, které mohou být alternativou populární octavie. Navíc nejsou tak...

Jak bude za času Vodnáře? Býci se dočkají lásky, dařit se bude Pannám

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Vládu na nebi si jednotlivá znamení zvěrokruhu předávají podle toho, jak do nich vstupuje Slunce, což bývá vždy kolem...