Středa 27. září 2023, svátek má Jonáš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Svět

Seat doplatil na „španělský problém“. Předjel ho dravý nováček a vzal mu zákazníky, díly i pozornost koncernu


Logo automobilky Seat. | foto: Profimedia.cz

Premium Analýza
Zatímco česká Škoda má svou roli v koncernu Volkswagen již dlouho pevně danou, španělský Seat se v uplynulých letech tak nějak nemohl najít. Výsledkem je situace, kdy značka s výrobou aut skončí úplně a dostane jinou roli.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Vyzkoušet první měsíc za 1 Kč

Výrobu aut převezme dosud jen sportovní odnož Seatu, značka Cupra. Krok to vlastně není nijak překvapivý.

Thomas Schäfer, šéf značky Volkswagen a zároveň člen představenstva koncernu VW zodpovědný za objemové značky (Škoda, VW, Seat/Cupra a VW Užitkové vozy), na veletrhu IAA Mobility v Mnichově v úterý oznámil, že značka Seat postupně skončí s výrobou osobních aut. Tuto roli převezme značka Cupra, která se osamostatnila teprve před zhruba pěti lety, ale dnes v ní koncern vidí větší růstový i ziskový potenciál.

Na první pohled to je možná překvapivá zpráva, jenže realita ukazuje, že jde vlastně o zcela jasné racionální rozhodnutí.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
první měsíc jen za 1 Kč

Roční

490
890 Kč
Předplatit
+ 6 měsíců zdarma oproti měsíčnímu předplatnému
+ online televize Telly
na 90 dní zdarma

Dvouleté

1 690
Předplatit
+ 5 měsíců zdarma oproti měsíčnímu předplatnému
+ online televize Telly
na 90 dní zdarma

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 30 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!