Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Šokující dopravní kampaň, dítě na billboardu při dešti krvácí

Svět

  16:03
Jak umravnit neukázněné řidiče a zmenšit počet tragédií na silnici? Problém, nad kterým si lámou hlavu tvůrci dopravních kampaní po celém světě. Často volí pro své klipy a bilboardy drsné krvavé záběry. Na Novém Zélandu se rozhodli bojovat proti nebezpečnému stylu jízdy originálním způsobem.

Hororový billboard má ukáznit řidiče při jízdě za špatného počasí. Když prší, tvář malého chlapce krvácí. foto: Reprofoto

Příčinou častých dopravních nehod je i špatné počasí. Na Novém Zélandu proto apelují na řidiče, aby tomu svou jízdu přizpůsobili. Podél silnic umístili skutečně originální bilboardy. Na nich je fotografie tváře malého dítětě. Pokud začne pršet, řidičům se naskytne opravdu děsivý pohled. V kontaktu s vodou totiž začně obličej malého chlapce jakoby silně krvácet. Krev stéká přes nápis "Déšť mění všechno, přizpůsobte tomu svůj styl jízdy".

Šokující

Kampaň už našla i řadu odpůrců. Podle nich je až příliš brutální. Na to však tvůrci dopravních kampaní sází.



V České republice stále běží dopravní kampaň s názvem Nemyslíš, zaplatíš!, která má jediný cíl: umravnit agresivní české řidiče. Prostřednictvím televizních spotů, billboardů a internetových bannerů ukazuje tragické osudy lidí, kteří prožili dopravní nehodu. Často to není pěkná podívaná. Zakrvácení lidé volají o pomoc, bezradní a šokující spolucestující...

Podobně emotivně působí i britská kampaň Think. V realistických záběrech nehod není žádný vtip, ale spíše strach.


Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!