Za zvuku zvonů a lodních sirén vytáhl jeřáb na své místo prostřední část mostu, který se tyčí nad nyní opuštěnými domy a podniky podél koryta řeky Polcevera. Ačkoliv je nyní struktura stavby kompletní, její uvedení do finálního provozu potrvá ještě několik měsíců.
Betonový zavěšený most sloužil od roku 1967 až do 14. srpna 2018, kdy se při prudkých deštích a bouři za provozu část mostu zřítila. Zbylé části mostu byly strženy odstřelením 28. června 2019.
Slavnostní ceremonie se zúčastnil osobně premiér Conte, podle nějž je nový most odrazem italské vynalézavosti tváří v tvář tragédii. Může tak podle premiéra sloužit jako vzor pro současnou pandemii onemocnění covid-19, která si v Itálii vyžádala přes 27 000 obětí, což je druhý největší počet ze všech zemí na světě.
Nová konstrukce stojí na stejném místě jako původní most, který byl zdemolován poté, co se v půlce srpna roku 2018 zřítil. Původní stavba vznikla v 60. letech minulého století a stala se významnou dopravní tepnou a spojnicí mezi Itálií a Francií.
Znovuobnovený most v místě, kde stál zřícený Morandiho most v Janově.
Architekt Morandi, autor původního návrhu, varoval deset let po dokončení mostu, že jej bude nutno pravidelně udržovat kvůli působení slaného mořského vzduchu a zplodin z automobilů. Kolaps struktury, na níž bylo v době neštěstí několik desítek osobních a nákladních aut, byl nejsmrtelnější z řady podobných incidentů v Itálii a upozornil na špatný stav italské stárnoucí dopravní infrastruktury.
Autorem návrhu nového mostu je architekt a rodák z Janova Renzo Piano. Stavební práce pokračovaly i přes restrikce nařízené vládou kvůli koronaviru, jež v podstatě zastavily ekonomický život v zemi.