Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

V Moskvě zabili opoziční novinářku

Známá ruská novinářka Anna Politkovská byla zavražděna. Její tělo objevila sousedka ve výtahu domu, kde bydlela. Politkovská patřila ke tvrdým kritikům prezidenta Vladimíra Putina. Proslavily ji reportáže z Čečenska a články o korupci v armádě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zdeněk Čermák

9. 10. 2006 12:35
Pozoruhodné!

Je to pozoruhodné sledovat vývoj diskusí na idnes i zde ohledně událostí v Gruzii a ohledně této vraždy. Je zajímavé jak v tradičně "protirusky" naladěném Česku (přece jen 20 let okupace udělalo své) se objevuje veliký počet "souhlasných" či "chápavých" příspěvků. Když se to porovná s běžnou debatou, jež je slyšet mezi lidmina téme "Rusko" - lze pozorovat velmi nápadnou disproporci. Vysvětlení by jedno bylo: už z historie víme jak s vřejným míněním uměli pracovat Stalin,. Gottwald, Goebels a jiní. Putin je přitom dítě z téže vaničky. Myslíme si že má u nás málo "svých" lidí? Myslíe si že je pro tyto lidi v Čechách tak velký problém sledovat články o Rusku v médiích a zásobovat následné diskuse těmi "správnými názory"? Myslím že je to maličkost. Všímejme si těchto debat - a čtěme mezi řádky...... Není to příliš dobrá zpráva pro budoucnost samostatných a nezávislých Čech......

0 0
možnosti

mm

9. 10. 2006 12:38
Re: Pozoruhodné!

Tak tomu se říká paranoya. Jasná diagnóza, měli byste navštívit odborníka:-)

0 0
možnosti

mm

9. 10. 2006 9:27
kdo z toho profituje ?

Když se něco takového stane. Je potřeba se ptát: Kdo má z toho profit ? Putin to určitě není, spíš jeho odpůrci.

Teď nevím, možná mi někdo poradí: To, že měla paní novinářka zdravotní problémy, znamená, že měla vážne zdravotní problémi ? Něco jako rakovina ? Kolik měsíců (dní) života ji zbývalo ? Nebo to bylo jenom něco přechodné ? Chybý mi informace.

0 0
možnosti

Woe#terim

10. 10. 2006 10:49
Re: kdo z toho profituje?

Áno, novinárky mi je ľúto, ale prečo hneď dávať vinu Putinovmu "režimu"? Novinárku mohol zabiť napríklad niekto, komu Čečenci zabili niekoho blízkeho a podobne.

0 0
možnosti

michalwillrich@seznam.cz

9. 10. 2006 8:20
nikdo si ani nevzpomněl na to že v rusku nedokázali ochránit tuto

mimořádnou ženu.Svoboda tisku je pro demokracii

zásadní věc.To jak tito česky píšící pseudoautoři

píší,mně utvrzuje pouze v tom ,že se český národ

dokonce ani v emigraci ze svých traumat nepoučil

a tak dalších x generací tyto šovinisty nevidící si na špici svého nosu budeme muset poslouchat

0 0
možnosti

Jindra

9. 10. 2006 7:57
Jindra

To už i tam trénují naši socánci střelbu?  

0 0
možnosti

Mejla

9. 10. 2006 5:28
Již cca před 70 lety se tuším Dr. Špaček, jeden z ředitelů tehdy slavné ČKD

otázal, jak je možné, že Rusko disponující nejméně stejným nerostným bohatstvím jako USA nebylo schopné udělat za 300 let takový pokrok, jako USA za 10 roků.

0 0
možnosti

CD

9. 10. 2006 2:07
Vrazda novinarky

Prala bych si videt ten poprask ve vsech novinach, kdyby se tohle stalo v USA.

0 0
možnosti

Mejla

9. 10. 2006 5:25
Re: Vrazda novinarky - Máš pravdu. V Rusku se to bere jako něco běžného,

spíše by bylo považováno za mimořádné, pokud by tam žádný novinář během roku zavražděn nebyl.

0 0
možnosti

kastelan

8. 10. 2006 22:49
Lenin: ''Na Rusko plivam''.

Tento rasovy krizenec Kalmyckeho Tatara a Zidovky nejlepe vyjadril postoj, ktery k nam Slovanum a k bilym lidem nasi zidovsti spoluobcane chovaji.

Jako dikuvzdani za vitezstvi nad Napoleonem nechal rusky car postavit v Moskve Katedralu Krista Spasitele. Byl to architektonicky unikat. Ve tricatych letech Lazar Kaganovic, prezdivany Stalinuv zid, nechal katedralu zborit. V napoleonske poze se postavil nad ruinami katedraly a prohlasil: ''Srazili jsme Maticku Rus k zemi a strhli jsem z ni sukni''. Na jejim miste chtel postavit nejvyssi mrakodrap na svete s rudou hvezdou na vrcholu. Nedoslo k tomu. Po osvobozeni z zidobolsevicke opratky Rusky Narod znova katedralu postavil v originalnim provedeni. Zid Boris Jelcin za pomoci pate zidovske kolony v Rusku srazil Maticku Rus znovu k zemi a snazil se ji obrat o vsechno. Zide si rozebrali narodni majetek vytvoreny otrockou praci v zidobolsevickem Gulagu. Vyvezly tez hodnoty v cene 12 bilionu (evropsky system) dolaru. Kradli i pravoslavne ikony, ktere zpenezovali na Zapade. Putin navratil ruskemu narodu svobodu a narodni dustojnost. Jako Slovane se i my Cesi muzeme trochu vyhrivat na vysluni slovanskeho Ruska. Nakonec mame byt na co hrdi. Slovane jsou nejcistsi zachovana bila rasa. Buh by nas za to rad pozehnal, protoze Bible zakazuje rasove krizeni a miseni. Jenom si o to musime rici. Bible nas povzbuzuje: ''Pozadej a bude ti dano"".

Muze se nekdo divit, ze zidovska revolucionarka Putina nenavidela?

0 0
možnosti

mick

9. 10. 2006 7:52
Re: Lenin: ''Na Rusko plivam''.

možná,vám maminka tvrdila ,že na našem území žijí slovanénebo .že jste se to učil v bolševické škole ale podle DNA výzkumů je na našem území slovanského původu pouze polovina obyvatel počítaje v to i křížence , být vámi tak bych se tak hle veřejně ne-

nevyjadřoval k tomu to tematu

0 0
možnosti

arogant

8. 10. 2006 20:53
Kastelane Kastelanoviči

je vidět že se asi příliš ve vzdělání neorientujete, když nechápete co to znamená opsat disertační práci. Přemýšlejte. Když to Rusko tak vzkvétá,proč je dle statistik druhou zemí z které se nejpočetněji emigruje za hranice?Rok 2005.

0 0
možnosti

kastelan

8. 10. 2006 23:17
Profesor vedouci nasi diplomovou praci nam dal pokyny.

profesor nam na Karlove Univerzite dal nasledujici pokyny. Kdyz opisete jednu knihu tak je to plagiarizace. Kdyz nacerpate ze dvou knih, tak je to samostatna prace. A kdyz nacerpate ze tri knih, tak vytvarite nove dilo. Ktera je prvni emigracni zeme? Mexiko? San Salvador? Ecuador? Nebo Cina, ze ktere sem lide priplouvaji prakticky na clunech. Ze ctryr-a-pulmilionoveho obyvatelstva Gruzie zije jeden milion v Rusku???!!!. V americe se rika: '' Jsou lzi, proklate lzi a statistiky''.  Chlapce, naucte se pouzivat mozek nez se pustite do statisticke argumentace. Dnesni Rusko samozrejme neni ekonomicky raj na zemi. Ale z zidobolsevicke bidy se rychle zveda. Nejvice z Ruska emigruji zide. Tady vedle mne jich ziji kvanta. Rusko nema zahranicni dluhy a ma za Cinou a Japonskem treti nejvyssi dolarove rezervy na svete. Dnes kolem 300 miliard dolaru. Navic ma stabilizacni fond v hodnote pres 100 dolaru. Rusku pribyvaji tydne na uctu miliardy dolaru. Krome Holandska, Svycarska a Norska se vetsina.zapadoevropskych zemi topi v zadluzenosti a deficitech. Amerika ma oficialnich kolem 9 trilionu (americky system) dolaru dluhu. Profesor Kotlikoff, poradce americkych prezidentu a mezinarodnich instituci stanovil americky dluh na 45 trilionu dolaru, zatimco celkova ucetni hodnota Spojenych statu je 43 trilionu dolaru. Rusko prakticky ovlada evropsky energeticky trh. V soucasne dobe fuzuje s Alzirskem, ktere dodava 45% zemniho plynu Evrope. V soucasne dobe Rusko pripravuje zaklady na plynovod, ktery povede z Venezualy pres celou jizni Ameriku do argentinske Patagonie. Rusove pouzivaji v zahranicne-ekonomicke politice vrcholove diplomaty, zdatne obchodniky a privazeji s sebou miliardy dolaru. Naproti tomu Spojene staty prosazuji sve ekonomicke zajmy za pouziti mizerne vycvicene a spatne vyzbrojene armady. Srovnani s katastrofou v Iraku a Afganistanu a s ruskym ovladanim energetickeho trhu rika vse. Alespon kazdy nezaujaty clovek s minimalni inteligenci to muze pochopit.

0 0
možnosti

Sarka

8. 10. 2006 17:06
Vzdyt to je

prece stara vesta - na co tolik kriku: Cenzura po ruskem zpusobu - co je na ttam noveho? A nejaka ta racionalizace - viz nize - se taky vzdycky najde :-/:-/:-/

0 0
možnosti

To neni rusky zpusob,

8. 10. 2006 19:48
Re: Vzdyt to je

to je vas zidobolsevicky.Jeste by mohl nekdo odprasknout vaseho soukmenovce Berezovskeho, nejvetsiho podporovatele cecenskych teroristu.

0 0
možnosti

Petr H

8. 10. 2006 13:20
Přeci vůbec neznamená,že ji nechal sejmout Putin,

také to mohl být nakrásně nějaký obyčejný ruský člověk,jehož synovi mohamedáni zabili syna či dceru na tržnici nebo divadle a jemuž to věčný oslavování muslimů a plivání na Rusko od soudružky spisovatelky šlo vyloženě na nervy a nepřekousnul to.

0 0
možnosti

Duke

8. 10. 2006 18:14
Re: Přeci vůbec neznamená,že ji nechal sejmout Putin,

Konecne se ozval moudry clovek. Mas pravdu, tak jako ja. No ty lidi tady na chatu tezko presvedcime o dnesni svetove situaci. Jsou to nacionaliste co nerozumi dnesni dobe.

0 0
možnosti