Reklama se točí kolem mladého chlapce, který podle zápletky přišel o svého otce. Proto své matce pokládá otázky, které se jej týkají.
Osmiletý kluk si pro jídlo do McDonaldu dojel autem. Řídit se naučil na Youtube |
„Měl taky modré oči jako já? Byl dobrý fotbalista?“ ptá se ve spotu a nedokáže se sám trefit do míče. Matčiny odpovědi naznačují, že otec se synem toho měli společného málo. Lišily se jejich oči, podoba celkově, nesdíleli ani zájmy. Byl pravým opakem dospívajícího mladíka.
Když dvojice dorazí do pobočky McDonald’s, syn si objedná specifický sendvič. „Ten si nejvíce oblíbil i tvůj otec,“ uzavírá žena a naznačuje, že obliba řetězce byla v podstatě jediným, co otce se synem spojovalo.
Po zveřejnění nového spotu dostal podle americké stanice CNN od televizních diváků britský Úřad pro reklamní standardy (ASA) celkem více než 150 stížností. Většinou se jejich námitky točily kolem využívání truchlících dětí.
Podle jednoho z pracovníků ASA Matta Wilsona bude úřad hodnotit, jestli má začít vyšetřování pochybení řetězce. „Stěžovatelé namítali, že je nevhodné a necitlivé využívat truchlení a zármutku k propagaci jídla,“ uvedl podle webu BBC News s tím, že je další postup ve hře.
Na sociálních sítích se začala objevovat kritika od lidí, kteří sami prošli podobným traumatizujícím zážitkem. „Ztratil jsem svého otce, když jsem byl dítě. Poslední reklama McDonald’s je nechutná a urážející. Styďte se,“ stojí v jedné z mnoha twitterových stížností.
Řetězec se omluvil a požádal, aby televizní společnosti spot stáhly, poslední odvysílaly ve středu. „Nikdy nebylo naším úmyslem někoho rozrušit. Je nám speciálně líto, že jsme reklamou zklamali ty, kteří jsou pro nás nejdůležitější, zákazníky,“ uvedla firma McDonald’s v oficiálním prohlášení.
Produkční společnost Leo Burnett Group, již si k natočení řetězec najal, komentovat problém nechtěla.
Nadace Grief Encounter, která pomáhá lidem při ztrátě blízkých, podle britského listu The Telegraph dostala nesčetné stížnosti. „Chtěli zneužít dětského zármutku ke spojení s mladými lidmi a přeživšími rodiči, ale neúspěšně,“ řekla zakladatelka charitativní organizace Shelley Gilbertová.