Lidovky.cz

Cupcake se těší se stále větší oblibě. Proslavil ho Sex ve městě

Jídlo

  16:30aktualizováno  16:49
NEW YORK - Cupcake, sladké pečivo lákající barvami a rozličnými krémy, se stal ve Spojených státech doménou rodících se podnikatelů, z nichž ti nejodvážnější nyní obracejí svůj zrak do zahraničí.

Na tradiční anglosaském sladkosti není nic nového, ale v posledních letech se těší nebývalé oblibě, když jej popularizovala zejména hrdinka televizního seriálu Sex ve městě, která jeden takový spořádala v dílu z roku 2000.

Tento mimořádně sladký dezert s dětsky barevnou výzdobou dobývá Spojené státy prostřednictvím specializovaných řetězců (Magnolia Bakery, Crumbs), tradičních firem, které využívají současného trendu (výrobce čokolády Godiva nebo řetězec cukrovinek se skořicí Cinnabon), nebo malých podnikatelů, kteří si otevírají své prodejny na internetu.

"Poslední podnikatelské fantasma"
V ulicích New Yorku je nyní možno potkat pojízdné prodejny vyhlášené sladkosti vedle pouličních prodejců řeckých sendvičů.

New York Times označil v nedávném článku cupcake, který tvoří piškot a bohatá poleva z másla a cukru, za "poslední podnikatelské fantasma" a velmi seriózní Wall Street Journal věnoval tomuto jevu nedávno celou stránku.

Objevuje se čím dál tím více blogů (cupcakeblog.com, cupcakestakethecake.com...), které přímo vědecky pojednávají o posledních výkřicích této módy, jako je Red velvet (čokoládová chuť červené barvy), Fluffer Nutter (vanilkový koláč s polevou z arašídového másla a proskurníku) či Peppermint everything (poleva z mentolových bonbonů a proskurníku posypaná čokoládovými hoblinkami a s oplatkami).

Vlna cupcaků zasáhla hlavně Francii
Cukrovinka má dokonce právo na televizní vysílání - pořad Cupcake wars je soutěž cukrářů.

Tato vlna nyní zasáhla i Evropu a zvláště Francii, kde cupcake konkuruje mandlovým pusinkám, a rozšířila se až na Blízký východ.

Průkopník této tendence Magnolia Bakery, jejíž prodejna v Greenwich Village v New Yorku je známá dlouhými frontami, má dnes čtyři odbočky, z toho jednu v Dubaji.

Tato cukrárna dokonce vyvolává touhy po následování. Palestinec Fádí Džábir, který žije v Saúdské Arábii, se vzdal kariéry u Unileveru a otevřel si řetězec prodejen Sugar Daddy na Blízkém východě, když jeden kousek u Magnolie ochutnal.

Rachel Thebaultová opustila investiční banku, aby si splnila svůj sen o kulinářské dráze a v roce 2007 si otevřela cukrárnu Tribeca Treats, která nabízí variace této sladkosti vyrobené před zákazníky. Přiznává, že konkurence začala být tvrdá. Její obchod tak nabízí zákazníkům dárečky a jsou tu k mání i jiné druhy cukrovinek a koláčů.

Konkurence podle ní není problém. "Poptávka je vysoká a lidé mají různé chutě. Někteří například mají rádi cupcake s krémem ganache, zatímco já dávám přednost máslové polevě."

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.