Lidovky.cz

Manifesto Market otvírá. S rozestupy na délku koně můžete s přáteli posedět

Jídlo

  5:59
Dva měsíce po původně plánovaném jarním otevření Manifesto přivítá návštěvníky téměř se vším všudy a umožní jim v prostorách posedět i vychutnat si čerstvě uvařené jídlo či načepované pivo.

Manifesto se rozšiřuje, druhý market otevře na Smíchově. Kontejnery nahradí voda foto: Manifesto Market

„Je to první vykročení do lepších časů po krizi, která přijde možná jednou za sto let, a po těžké zkoušce existence Manifesta. Po dvouměsíční izolaci se můžeme stát místem, kde si posedět pospolu, nad voňavým jídlem, s nebem nad hlavou a spláchnout tíhu dobrým pitím, s pár nutnými omezeními,“ komentuje zakladatel konceptu Martin Barry. 

Dezinfekce i rozestupy

„Pozorujeme, že se lidé velmi dobře naučili rutině, jak chránit sebe a své okolí, a postupně se chtějí vrátit ke svým příjemným zvyklostem a společenskému životu, který museli na čas úplně oželet. Nemůžeme se dočkat, že od 11. května budeme moci vrátit do prostoru židle a s nimi možnost posedět se svými blízkými. Věříme tomu, že jako otevřený a přirozeně větraný prostor jsme bezpečným prostředím a že lidé budou mít chuť přijít si k nám od té vší tíhy vydechnout. S opatřeními dle vládních doporučení ale nebudeme polevovat, musíme chránit zákazníky i ty, kdo zajišťují životní funkce našich marketů,” dodává Martin Barry. 

Manifesto na Smíchově
Manifesto se rozšíří na druhý břeh Vltavy

Provoz se teď zaměřuje na jasné vymezení vzdáleností mezi lidmi - doporučen je rozestup na délku koně - a nábytek se přesouvá tak, aby se zvýšily mezery mezi jednotlivými stoly ke stání i k sezení na potřebných 1,5 metru. V březnu Manifesto vybavilo oba markety zásobníky s dezinfekcí, informačními plakáty i provozními instrukcemi. Ranní rituál byl rozšířen o měření teploty všech pracovníků. S rozvážkami jídel chce Manifesto pokračovat.

Klasické i netradiční tataráky

Manifesto

Manifesto Market je gastronomický a kulturní market a proptech startup, který vrátil život zanedbanému a nevyužívanému místu v centru Prahy. Manifesto je držitelem ocenění Obchodník roku 2018 za nejlepší zákaznický zážitek a finalistou mezinárodní ceny Internorga Future Award 2020. Typicky využívá dočasné a modulární struktury k oživení zapomenutých a zanedbaných pozemků v zapamatovatelné zážitky. Nabízí unikátní gastronomické koncepty předních restauratérů, uzpůsobené jako street food, a pravidlem býval rovněž design, umění, kulturní a hudební zážitky i lekce gastronomie. Manifesto je prvním cashless místem v České republice. Iniciátorem Manifesta je krajinářský architekt pocházející z New Yorku Martin Barry, zakladatel neziskové organizace reSITE, která stála u zrodu původní myšlenky s posláním vylepšovat prostředí měst a zvyšovat kvalitu života. 

Seznam podniků: Alebrijes, A’Atelier, Beer & Beer District (Bar by Manifesto: Pilsner Urquell + Vinohradský pivovar), Chicko Chicken, Cocktail & Wine District (Bar by Manifesto), The Craft, Dirty Dog Barbeque, Faency Fries, Flying Pot, Fuego Wild diner, Gin & Bubbles District (Bar by Manifesto), Hanzu, Hummus Bar, Minie’s, Nebu, Le Petit Bouillon, PokéHaus, Rolls Bros, Ryba je Ryba, Sasazu, Miska By Zátiší, Seafood By Maare

Autor:
Témata: jídlo, Česko, New York, Praha
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.