„Hasiči a policisté tvoří pevné jádro našich více než 1,3 milionu klientů, a zároveň patří mezi profese, které jsou v této době vystavené vysokému nebezpečí nákazy koronavirem. Proto jsme se rozhodli pomoci těm, kteří pomáhají. Zajistili jsme pro ně 4 tisíce kusů vitamínů,“ uvedl generální ředitel ZP MV ČR David Kostka. Vitamíny byly následně distribuovány řadovým příslušníkům obou sborů.
Svou pomoc zaměřila pojišťovna také na pražské domovy pečující o seniory a zrakově postižené. Pro tamní pečovatele zajistila 3500 jednorázových roušek. Dalších 1500 kusů roušek putovalo přímo k těm nejohroženějším – k seniorům.
Velké srdce potom prokázaly zaměstnankyně pojišťovny, které ve svém volném čase šily bavlněné roušky. „U pomoci tak nezůstala jen pojišťovna jako instituce. Vlastnoručně šité roušky darovaly naše zaměstnankyně tam, kde bylo třeba. Například nemocnicím, IZS, seniorům či hendikepovaným,” řekla Hana Kadečková, mluvčí ZP MV ČR.
Stávající situaci se pojišťovna snaží ulehčit svým klientům také několika dalšími kroky. Mimo jiné zpřístupnila ve spolupráci s EUC takzvanou Virtuální kliniku. „Ať už máte jakýkoli zdravotní problém, můžete ho z bezpečí domova konzultovat s lékařem díky této službě, a to zdarma každý všední den,” poukázala mluvčí Hana Kadečková. Virtuální kliniku najdete ZDE. Dále pojišťovna svým klientům hradí službu Lékař na telefonu a z fondu prevence jim přispívá na nákup dezinfekce, ochranných roušek a respirátorů.
Pojišťovna také umožňuje sluchově postiženým snadnější komunikaci s operátory své infolinky pomocí online přepisu. Službu si prý oblíbili i senioři nebo cizinci, pro něž je psaná forma komunikace někdy jednodušší.
ZP MV ČRZP MV ČR působí na českém trhu již osmadvacátým rokem a je druhou největší zdravotní pojišťovnou v zemi. Má smlouvy se všemi nejvýznamnějšími zdravotnickými zařízeními kdekoliv na území ČR. V současnosti má více než 1,3 milionu klientů. Jako jediná zdravotní pojišťovna v zemi je již tři roky za sebou držitelkou prestižního mezinárodního titulu Czech Superbrands. |