Lidovky.cz

Firemní jazykové kurzy jsou online, zaměstnanci na ně nedají dopustit

Firemní jazykové kurzy jsou online, zaměstnanci na ně nedají dopustit foto: ČTK

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. Lidovky.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na Lidovky.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jazykové vzdělávání zaměstnavatelé neopomíjejí ani v době pandemie. Pomáhá totiž s rozvojem a motivací jejich zaměstnanců i s konkurenceschopností na trhu. Kurzy nyní probíhají distanční formou, pro společnosti jsou ale důležité a nechtějí se jich vzdát. Řadě studentů navíc online výuka vyhovuje.

Pandemie silně zasáhla i do odvětví jazykového vzdělávání a o výuku cizích jazyků pro veřejnost je tak v porovnání s předešlými roky nižší zájem. Zkušenost jazykové agentury Skřivánek ale ukazuje, že firemní vzdělávání se tomuto klesajícímu trendu vymyká a že benefit ve formě jazykového vzdělání je stále velmi žádaným.

„Zájem o firemní kurzy je relativně stabilní, i když se liší region od regionu. Společnosti si totiž čím dál tím více uvědomují, že prostě potřebují schopné zaměstnance, kteří ovládají cizí jazyky a mohou v nich komunikovat na profesionální úrovni, a to i v době pandemie či na home office. Mnohé firmy proto dokonce dovolují, aby lekce probíhaly v pracovní době,“ říká metodička Marie Jelínek z jazykové agentury Skřivánek.

Marie Jelínek

Investice do vzdělání, motivace i prosperity

Momentálně firemní jazykové vzdělávání poskytuje okolo 43 procent společností. Podle průzkumu agentury Skřivánek by ho ale uvítalo 93 procent jejich respondentů. Kromě toho nejvýraznějšího a nejdůležitějšího efektu, tedy nabývání či prohlubování jazykových znalostí, v něm totiž zaměstnanci vidí i novou možnost seberealizace. Ta potom napomáhá jejich spokojenosti v zaměstnání a lepší pracovní motivaci.

„Vzdělávací kurzy ale mají vliv i na celkovou firemní kulturu. Utužují kolektiv, povzbuzují, pomáhají předejít vyhoření a dokazují zaměstnancům, že nejsou svému vedení lhostejní. Jejich nabyté jazykové dovednosti poté hrají důležitou roli v oblasti prosperity klientských firem a mají reálný dopad na úspěšnost jejich byznysu. Kvalitně jazykově vybavení zaměstnanci firmám totiž pomáhají zvyšovat jejich konkurenceschopnost na trhu,“ popisuje Marie Jelínek.

Co od lekcí dnes čekat?

Nabídka kurzů je široká a stále přibývají nové možnosti. Přihlásit se lze na kurzy zaměřené na obecný i obchodní jazyk, ale také na finanční a marketingovou oblast nebo na právnickou mluvu. Společně s nabídkou se ale vyvíjí a modernizuje i metodický přístup.

Tichému sezení před tabulí, koukání do prezentace nebo poslouchání sáhodlouhých gramatických výkladů totiž odzvonilo. Lektoři se aktuálně soustředí hlavně na interakci se studenty a i za běžných okolností k výuce využívají moderních technologií, mobilních aplikací, prostředí e-learningu či videokonferencí. Obliba online výuky tak rostla už před krizí a jazykové školy se na ni mohly alespoň částečně připravit.

Běžná praxe na lekcích agentury Skřivánek je nyní taková, že se jeden kurzista nebo malá skupinka studentů v daný den a čas připojí na lekci přes Webex, Microsoft Teams, Skype nebo Zoom. Hodina poté probíhá v běžném režimu – akorát s technologickými výhodami digitálního prostoru v podobě kvízů, online podpory k učebnicím nebo třeba snazšího spojení se s rodilými mluvčími a podobně.

„V distanční výuce jsme časem našli mnoho výhod a její kvalita je aktuálně srovnatelná s tou prezenční. Počítáme proto s tím, že online kurzy z velké části zachováme i po návratu zaměstnanců do kanceláří. Hodně lidem totiž tento způsob vyhovuje dokonce víc než klasické hodiny,” dodává metodička.

Zaměstnanci na online vzdělávání oceňují hlavně časovou a místní flexibilitu – hodiny mohou absolvovat v podstatě odkudkoliv a díky tomu je lépe napasují do svých nabitých programů. Kromě toho je pro některé studenty komunikace v cizím jazyce přirozenější právě v online prostředí, protože se svými zahraničními spolupracovníky či klienty mluví hlavně přes videokonference.

Každému na míru

Každá firma má přirozeně jiné cíle a očekávání. Jejich individuální potřeby proto z různých důvodů nelze lehce napasovat na osnovy obecných kurzů. Jazykové školy proto dnes obsah jejich lekcí co nejvíce personifikují podle potřeb.

„Neustále se snažíme vycházet firmám vstříc a specifikovat cílové skupiny, pro které jsou kurzy připravovány. I v jejich průběhu pak přizpůsobujeme probíranou látku tak, aby jak náplň, tak forma výuky co nejvíce odpovídala potřebám a aktuálním dovednostem přítomných kurzistů,“ říká Marie Jelínek.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.