Projekt vznikal postupně. Hlavním impulsem byly zahraniční veletrhy, na kterých byl český design vždy s velkým ohlasem prezentován, české kusy si odnášely hlavní ceny a studenti byli označováni za objevy roku.
Mnoho českých návrhářů se však i přes talent a technickou dokonalost téměř neuživí, a tak se s tím Lenka Krummerová, Ladislava Kolářová a Eva Kotrbová rozhodly něco udělat. S velkou odvahou vypracovaly projekt Czechmadesign.com a s odvahou ještě větší ho 30. září 2011 spustily.
Webové stránky nabízejí porcelán, české sklo, šperky i nábytek a nabídka má stále růst. "Naší snahou je podpořit kvalitní práci českých designérů. Pro zahraniční zájemce o český design se snažíme být spolehlivým, dlouhodobým partnerem," říkají k projektu autorky. Všechny mají kromě designu společnou i "marketingovou minulost", což projektu dává velké šance na přežití.