Lidovky.cz

Elegance a šviháctví, předpovídá Miláno pánskou módu na příští rok

Design

  6:20
Mužnost a elegance ovládly milánskou přehlídku pánské módy. Modely, které mají určit módní trendy pro jaro a léto 2016, spojoval dojem pohodlí často docíleného jemným materiálem.

Prezentace značky Dolce & Gabbana na milánském fashion weeku foto: Reuters

Návrhář domu Bottega Veneta Thomas Maier se inspiroval cestováním a předložil sportovní kolekci ve stylu návratu k přírodě. Předvádějící muži měli na nohou horské boty někdy sahající až do půli lýtek a překrývající nohavice sportovních kalhot podobajících se horským šponovkám. Čepičkám afghánských Paštunů se podobaly pokrývky hlavy a pleteniny a měkké tkaniny dodávaly pohodlný vzhled této sportovní kolekci laděné do odstínů žulové šedi a khaki doplněných modrou, zelenou a červenou.

Na cesty vsadila také značka Salvatore Ferragamo, která molo vybavila dekorem inspirovaným v Mauritánii. Návrhář Massimiliano Giornetti vytvořil kolekci, která je podle jeho vlastních slov elegantní a zároveň nedbalá. Dominují jí barvy hořčice, čokolády, smaragdu, smetany, velbloudů a cihel a střih vyznačující se rovným liniemi bez okras. Úzké nohavice u kotníků lemované záložkami doplňovaly vnější kapsy zavěšené vzadu na opasku.

Prezentace značky Dolce & Gabbana na milánském fashion weeku
Prezentace značky Dolce & Gabbana na milánském fashion weeku

Vivienne Westwoodová vyslala na molo muže v hedvábných slipech nebo v prostřižených tunikách, jimiž prosvítalo tetování. Další vybavila uvolněnými kalhotami, které někdy spadly pod okraj pruhovaných spodků, a také vydařenými šviháckými obleky. Některé doplňovala saka jenom do pasu, další kalhoty do půli lýtek a bylo těžké si představit, že by zapadly ve městě nebo na jachtě.

Westwoodová ale vytvořila obraz citlivého muže, který se liší od politiků, jež návrhářka označuje za „zločince hrající s centrálními bankami gigantické partie Monopoly“. Je toho názoru, že „úspory, jež tito politici propagují, jsou pouze metodou, jak převádět peníze chudých k bohatým“.

Kolekce Vivienne Westwood prezentovaná na milánském fashion weeku

U cest zůstala i značka Missoni, jež se inspirovala tradicí v Maroku počínaje a v Indii konče. Její kolekce laděná do přírodních barev se vyznačovala především elegancí.

Značka Prada sáhla k dětským hračkám, takže na molu defilovali muži ve svetrech s designem autíček, králíků nebo raket. A protože v Miláně panuje dlouho teplo, neobešla se bez kožených a lesklých kraťasů i teplých ponožek do půli lýtek. Z rukávů bund někdy vyčnívala bílá košile. Dům Prada posílá na mola ženy i při pánských přehlídkách a učinil tak i tentokrát. Jejich objemné kabáty zdobily výrazné knoflíky a šaty opět vzory s králíky.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.