Řeč je o luxusní značce Chanel. Obdobně jako její přehlídky během týdne módy, i tuto událost měl na starosti návrhář Karl Lagerfeld. Bez výjimky i tentokrát šlo o do detailu promyšlenou show. Lagerfeldovi se podařilo přenést Paříž do Říma symbolicky se vším všudy.
Dokonalou iluzi městečka pomohli vytvořit filmaři neboť celá přehlídka se konala ve filmových studiích Cinecittà (proslulé ateliéry, kde točily ikony kinematografie jako Luchino Visconti, Federico Fellini či Martin Scorsese a další). Tam rovněž vznikl poslední módní film na podporu téže značky. Účinkovala v něm aktuálně populární herečka Kristen Stewart v roli legendární Coco Chanel. Přehlídka se pak konala ve studiu číslo pět a symbolicky se tak odkazovala k neméně známému parfému oděvního domu.
Modelky na mole, respektive v uličkách Paříže, připomínaly slavné filmové krásky.
Proč je právě francouzská móda tak ikonická a odkud pochází vnímání „Pařížanky“ jako stereotypní odkaz pro módní dámu? „Pojem Pařížanka ve spojení s módou se zrodila v 18. století. Od dob regentství, kdy se Paříž stala hlavním městem módy, se vyvíjela myšlenka Pařížanky symbolizující něco pikantního a frivolního zároveň. Konotace byla vztažena k ženě, která musí pracovat a tudíž byla společností vnímána zejména skrze nejstarší řemeslo na světě. Zároveň v sobě skrývá jistou svobodu a nezávislost, která muže dráždí a provokuje. Tato idea přetrvává dodnes,“ vysvětlil pro list Le Monde historik Laurent Cotta z Muze módy Paříže.
Show nazvaná Métiers d’Art je jistou oslavou oděvního domu a jeho spolupracovníků. Letos se tato přehlídka konala již podvanácté. Každý rok se koná mimo domovskou Paříž a tradiční místa týdnů módy. V předešlých letehc tak Chanel zavítal například do Salzburgu, Dallasu či Edinburgu.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |