Lidovky.cz

Jak chutnají emoce? Značky chtějí posílit svá velká jména

Design

  7:31
Velké nadnárodní značky přestávají rozlišovat své různorodé produkty a labely. Je jedno jestli chcete na trenčkotu něco málo ušetřit, nebo si dát lehkou colu. Řetězce se totiž rozhodují sjednotit svou komunikaci. Zákazníci se totiž nepídí po detailech, ale táhnou je jen velká jména.

Sant Claus i Pin-up girls, taková je reklamní historie nápojářského gigantu. foto: Reuters

Tento trend jde napříč odvětvími, od luxusu až po výrobky denní spotřeby. Jen v loňském roce několik oděvních značek se rozhodlo, že sjednotí sv portfolio. Například Burberry oznámila, že zruší rozlišení značek Prorsum, Brit a London pod jednu střechu, tedy čistě jen Burberry.

Obdobný krok teď připravil i nápojářský gigant Coca Cola. Značka čím dál tím více sází na emoce. V nové světové kampani nazvané Taste the Feeling se proto rozhodla rovněž k tomu, že omezí komunikaci jednotlivých nápojů jako je lehká cola nebo Zero pod vlajkovou loď ikonického červenobílého loga.

„Více než kdy jindy si uvědomujeme, že různí lidé chtějí od značky Coca-Cola různé věci, ale ať už chtějí cokoliv, chtějí především skvělou chuť a osvěžení. Se strategií One Brand opouštíme koncept kampaní pro více značek a namísto toho přicházíme s kampaní, která bude jediná a společná jak pro naši ikonickou značku, tak i zároveň oslavuje produkt samotný,“ vysvětlil rozhodnutí společnosti Marco de Quinto.

Luxusní značky k tomu mají i jiné důvody, proč své portfolio v komunikaci sjednocují. Jedním z nich je například fakt, že lidé na internetu hledají nejčastěji právě jen hlavní značku a její podkategorie ignorují. Proto by i přední oděvní domy měly postupně upustit od rozlišování jednotlivých labelů v kamenných obchodech.

Kromě Burberry plánuje konsolidovat své portfólio i Victoria Beckham, Marc Jacobs či Vivienne Westwood.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.