Tento trend jde napříč odvětvími, od luxusu až po výrobky denní spotřeby. Jen v loňském roce několik oděvních značek se rozhodlo, že sjednotí sv portfolio. Například Burberry oznámila, že zruší rozlišení značek Prorsum, Brit a London pod jednu střechu, tedy čistě jen Burberry.
Obdobný krok teď připravil i nápojářský gigant Coca Cola. Značka čím dál tím více sází na emoce. V nové světové kampani nazvané Taste the Feeling se proto rozhodla rovněž k tomu, že omezí komunikaci jednotlivých nápojů jako je lehká cola nebo Zero pod vlajkovou loď ikonického červenobílého loga.
„Více než kdy jindy si uvědomujeme, že různí lidé chtějí od značky Coca-Cola různé věci, ale ať už chtějí cokoliv, chtějí především skvělou chuť a osvěžení. Se strategií One Brand opouštíme koncept kampaní pro více značek a namísto toho přicházíme s kampaní, která bude jediná a společná jak pro naši ikonickou značku, tak i zároveň oslavuje produkt samotný,“ vysvětlil rozhodnutí společnosti Marco de Quinto.
Luxusní značky k tomu mají i jiné důvody, proč své portfolio v komunikaci sjednocují. Jedním z nich je například fakt, že lidé na internetu hledají nejčastěji právě jen hlavní značku a její podkategorie ignorují. Proto by i přední oděvní domy měly postupně upustit od rozlišování jednotlivých labelů v kamenných obchodech.
Kromě Burberry plánuje konsolidovat své portfólio i Victoria Beckham, Marc Jacobs či Vivienne Westwood.