Lidovky.cz

Česká Snaha oznámila comeback, sází na svěží design

Design

  7:56
Zapomeňte na tuctovou tovární výrobu. I české tradiční značky z dob minulého režimu se chtějí líbit. Stále častěji proto sázejí na atraktivní design. Chtějí tak omladit nejen svoje výrobky ale i potenciální kupce. Soustředí se proto na lokální výrobů a místní designéry.

Tradiční česká značka Snaha opět ožije. Její nové boty mají jít do prodeje letos v květnu/červnu. foto: www.bvv.cz/styl-kabo

Na Business Forward Forum by Čez & Forbes, které se uskutečnilo během aktuálního Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku to potvrdili zástupci značek Pietro Filipi, Tonak či Snaha. Poslední zmiňovaná značka se letos chystá na svůj velký comeback. Chce tak navázat na tradici lehké obuvi, s kterou byla jaroměřská značka známá.

Již na uplynulém veletrhu Styl a Kabo firma představila 12 nových párů obuvi. „Naše portfólio by měly tvořit limitované edice plus nadčasové modely pro více sezon,“ prohlásil Radim Dvořák, který do Snahy vstoupil jako investor v roce 2008. Česká značka chce sázet na lokální výrobu.

Tradiční česká značka Snaha opět ožije. Její nové boty mají jít do prodeje letos v květnu/červnu.

„Do prodeje půjdou první boty letos v květnu či červnu,“ doplnil Dvořák s tím, že v České republice se ročně prodá přibližně 35 miliónů bot, přičemž vyrobí se jich tu jen 1,6 miliónu párů.

Dvořák se rovněž netají tím, že inspirací pro znovuuvedení značky lehké obuvi mu by úspěch značky Botas a také projekt Local Icons, který vede a podporuje Veronika Ruppert z rádia Wave. Jeho cílem je dát nový dech tradičním značkám. Důraz je proto kladen na design.

Tradiční česká značka Snaha opět ožije. Její nové boty mají jít do prodeje...
Tradiční česká značka Snaha opět ožije. Její nové boty mají jít do prodeje...

Důraz využití mladých designérů i na externí spolupráci zdůrazňovaly na diskuzním fóru fashion weeku i další firmy. „Design je absolutní základ,“ tvrdil Michael Tělecký, spolumajitel Tonaku (TOvárna NA Klobouky). Firma jen v loňském roce vyprodukovala 450 tisíc klobouků a 1,7 miliónů dalších pokrývek hlavy. Tělecký uvedl, že doposud firma příliš neprezentovala vlastní značku, což se má aktuálně změnit. Nejenže vznikají limitované kolekce klobouků ve spolupráci s mladými designéry, ale rovněž firma otevřela novou reprezentativní prodejnu v centru Prahy.

Pro Tonak pracuje třeba Lada Vyvialová, Klára Nademlýnská či Petra Ptáčková.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.