Lidovky.cz

Nová výstava v Chemistry Gallery. Abstraktní malba a figurativní sochy v době nejistoty

Design

  6:21
Nová výstava malířky Lu Jindrák Skřivánkové a sochaře Patrika Adamce představí společné motivy i protiklady těchto dvou umělců. V The Chemistry Gallery se pod názvem Colorful Downer potkává expresivní barevná abstrakce na plátnech s deformovanou figurou v prostoru.

Oba umělci hledají inspiraci v realitě, která je obklopuje. Zatímco Patrik Adamec se zaměřuje hlavně na figuru a detaily lidského těla, pro Lu Jindrák Skřivánkovou je podstatou samotné prostředí, které s člověkem bezprostředně souvisí – čerpá především z krajiny, a to ať už té přírodní, městské nebo mentální. foto: The Chemistry Gallery

Přes rozdíly v technikách se Skřivánková i Adamec oba inspirují světem, který je obklopuje, a není divu, že se ve výstavě odráží i nejistá současná atmosféra způsobená pandemií koronaviru. 

Přes rozdíly v technikách se Skřivánková i Adamec oba inspirují světem, který...
Nová výstava malířky Lu Jindrák Skřivánkové a sochaře Patrika Adamce představí...

Oba umělci hledají inspiraci v realitě, která je obklopuje. Zatímco Patrik Adamec se zaměřuje hlavně na figuru a detaily lidského těla, pro Lu Jindrák Skřivánkovou je podstatou samotné prostředí, které s člověkem bezprostředně souvisí – čerpá především z krajiny, a to ať už té přírodní, městské nebo mentální. 

„Výstava nemá striktně ohraničené téma. Utvářelo se spíše postupně a organicky. Oba silně vnímáme svět kolem nás a rok 2020 byl hodně intenzivní. Některé práce proto reflektují tíhu a emotivní náročnost těchto posledních měsíců,“ vysvětluje Lu Jindrák Skřivánková.

Lucie Jindrák Skřivánková

Absolventka ateliéru Michaela Rittsteina na pražské AVU (2009), malířka Lucie Jindrák Skřivánková, je jednou z nejvýraznějších českých umělkyň mladé generace. Už během studií si vytvořila jasně rozpoznatelný rukopis charakteristický rozmáchlou gestickou malbou, odvážnou pastelovou barevností připomínající chování akvarelových barev a příležitostným kombinováním materiálů. Pro její výraz je typické používání hutných omítkových past, které jejím kompozicím dodávají zřetelný prostorový efekt. Kombinuje také štětcovou a neštětcovou malbu, kdy do barvy zasahuje prsty nebo je formuje stavebními špachtlemi.

Patrik Adamec

Před tím než Patrik Adamec začal na pražské AVU studovat sochařství u Lukáše Rittsteina, strávil několik let na ČVUT, kde se věnoval architektuře a průmyslovému designu. Často pracuje s materiály jako jsou beton, dřevo nebo sklo. Vyjadřuje se většinou skrze figuru nebo detaily lidského těla, a kromě tradičních postupů využívá i naprosté atypy, například vakuování. Jeho zatím nejvýraznějším cyklem jsou stylizované portréty Opilců, na které narazil během svého profesního působení za barem. Formální stránka jeho prací bývá významotvorná, takže deformace podoby má odrážet i deformaci mysli. Důležitou roli u něj rovněž hraje princip recyklace.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.