Lidovky.cz

Rekord pro Staropramen: během MS v hokeji prodá 644 tisíc piv

Pivo

  16:11
PRAHA - Pivovary Staropramen prodají v prostorách pražské a ostravské haly za celý hokejový šampionát rekordních 2800 hektolitrů piva. Jde zhruba o 644 tisíc piv. Absolutní převahu má pražská 02 aréna.

Fanoušek před čtvrtfinále mistrovství světa, ve kterém český tým porazil mužstvo Finska. foto:  František Vlček, MAFRA

Staropramen, který má od jejího otevření před jedenácti lety exkluzivitu na provozování „pivního hospodářství“, v ní prodá za celé dva týdny – včetně nadcházejícího víkendu – 540 tisíc čtyř a pětidecových piv.

„Mohu potvrdit, že se naplnila naše vysoká očekávání, daná vysokou návštěvností mistrovství a skvělou připraveností našich výčepních systémů i provozovatelů hal, nápor fanoušků zvládnout,“ vyjádřil se mluvčí Staropramene Pavel Barvík.

Hokejovou arénu dostávají do varu i bubeníci. Ale nesmí fandit Česku

Pro Staropramen se jedná o rekordní prodej ze všech akcí, které se v 02 aréně kdy konaly. A dost možná bude překonán i loňský hokejový prodej piv v Bělorusku. V Minsku se podle údajů tamního pořadatele loni prodalo v souvislosti s mistrovstvím světa na 3 tisíce hektolitrů.

To je údaj o prodeji piva v halách i okolí. U nás se prodá 2800 hektolitrů přímo v halách, plus další stovky hektolitrů prodávají pivovary ve fanouškovské zóně a přilehlých hospodách.

Unikátní systém „pivovodu“ a rychlovýčepů umožňuje Staropramenu prodat v celé 02 aréně během čtvrthodinové přestávky až 30 tisíc piv.

Kšefty s lístky před O2 arenou: Za 200 eur od profesionálů z Londýna

Pivovar prodává v pražské hale značku Staropramen, v ostravské Ostravar. Na hokejovém mistrovství se podílí i další dva pivovary z trojice českých největších. Kromě dvojky trhu Staropramene také lídr tuzemských prodejů Plzeňský Prazdroj, který je oficiálním partnerem české reprezentace a Krušovice ze skupiny Heineken, které jsou oficiálním sponzorem Mezinárodní hokejové asociace. Všechny tři pivovary mluví o nad očekávání velkém objemu prodeje piv během mistrovství.

V hospodě je prima, doma ještě líp

Přestože si pivovary libují nad příznivým vlivem hokeje na rostoucí odbyt piva v hospodách, drtivá většina českých fanoušků dává přednost sledování hokejových přenosů doma v televizi. Podle průzkumu agentury STEM/MARK na vzorku více než 500 fanoušků dává přednost sledování zápasů z pohodlí gauče u televize 93 procent oslovených.

K fandění v hospodách se kromě toho přihlásilo i 34 procent oslovených fandů, k účasti na promítání na veřejných prostranství se hlásí sedm procent, tři procenta vyrazily přímo do sportovních hal.

Organizátoři výzkumu uspořádali také malou doprovodnou akci, kdy stovce náhodně vybraných návštěvníků utkání Česko-Švédsko nabídli zdarma jedno z oficiálních piv mistrovství světa v hokeji a zaznamenávali, kterou značku si vybrali. Sedm z deseti účastníků sáhlo po plechovce Pilsner Urquell, ostatní si rovnoměrně rozebrali Staropramen a Krušovice.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.