Tanec a pohyb jsou podle těch, kdo zavedení výuky propagují, nejen univerzálně srozumitelným jazykem, ale i zdrojem zdravého životního stylu.
Odborný tým ve složení Eva Blažíčková (Duncan Centre konzervatoř), Romana Lisnerová (Výzkumný ústav pedagogický), Bohumíra Cveklová (Národní poradenské a informační středisko pro kulturu) a Ivanka Kubicová (Katedra tance Hudební akademie múzických umění) proto připravil návrh obsahu předmětu Taneční a pohybová výchova, který by se mohl objevit v nabídce volitelných předmětů rámcově vzdělávacích programů českých základních škol.
Materiál by po odborné diskusi mělo posoudit ministerstvo školství a zařadit do nabídky volitelných předmětů základních škol. Na vybraných pražských školách se již několik let tento předmět vyučuje a podle učitelů, vedení škol, dětí i jejich rodičů má velmi pozitivní výsledky. Předmět taneční a pohybová výchova nabízí výuku prostřednictvím tanečního umění a pomáhá rozvíjení sociálních a komunikačních schopností dětí.
Diskuse na webu již nyní obsahuje množství příspěvků především od rodičů, kteří jsou zároveň pedagogy. Připomínají, že pohybová výchova je dnes součástí tělesné výchovy, avšak ne každému dítěti je přirozený takový způsob tělesného projevu, který lze měřit na metry, čas či kilogramy. Chybí pohyb jako estetický projev, jako zdroj rozvoje kreativity a jako základ pohybové kultury.
Prosazovat zavedení výuky tance do základních škol má jako jeden ze svých cílů také sdružení Vize tance. Jeho členové také chtějí, aby se stát svojí koncepčnější podporou více zasazoval o rozvoj současného tance. Jsou přesvědčeni o tom, že současný tanec je ve společnosti diskriminován.
Chtějí, aby ministerstvo ke svým programům podpory umění přidalo jeden zaměřený právě na tanec.