Číňanka se v reklamě pokouší hůlkami konzumovat typické italské pokrmy - pizzu, špagety či sicilské cannoli. D&G tak láká na plánovanou módní přehlídku v Šanghaji, již později zrušila. Návrháři se za spornou reklamu omluvili.
Soud poslal Dolceho a Gabbanu na rok a osm měsíců do vězení |
Rozhořčení umocnil komentář původem údajně z Instagramu návrháře značky Stefana Gabbany, který také koloval po čínském internetu. Gabbana v něm mluví o „špinavé, smradlavé a nevzdělané čínské mafii“ a přidává nelichotivý emotikon. Módní dům později oznámil, že se do návrhářova instagramového účtu i účtu značky někdo naboural.
Návrháři se omluvili za nedorozumění
„Omlouváme se za nedorozumění,“ uvedli Dolce a Gabbana ve videu, v němž ujišťují, že byli vychováni k respektu k různým kulturám a že Čínu a její kulturu milují. Na závěr řeknou „promiňte“ v mandarínštině.
Čínští zákazníci zaplatí v rámci celého světa přes třetinu výdajů za luxusní zboží a čím dál častěji si tyto produkty kupují spíše na domácím trhu než během zahraničních cest.
Třebaže se značka D&G pokouší v Číně více prosadit, nejde o první faux pas, kterého se zde dopustila. Naposledy módní dům vzbudil rozhořčení na sociálních sítích reklamami, jež ukazovaly temné stránky čínské každodennosti.