Řidiči by podle silničářů neměli vyrážet do horských oblastí bez zimní výbavy, místy musejí počítat s náledím.
Zvýšenou pozornost musejí motoristé věnovat řízení na Liberecku, kde se objevují sněhové přeháňky. Na silnicích nižších tříd a v horách leží několikacentimetrová vrstva ujetého sněhu, ve které jsou vyjeté koleje. Sněhové řetězy jsou nutné zejména v Krkonoších. V horských oblastech sousedního Ústeckého kraje se podle dispečerky silničářů muže ojediněle na komunikaci tvořit námraza.
Na náledí by řidiči mohli narazit na některých silnicích na Rokycansku a v okolí Stříbra a Boru na Tachovsku. Před náledím varují silničáři i na Chebsku a Sokolovsku. Stále jen se sněhovými řetězy je sjízdná silnice ze Svojše do Horské Kvildy na Šumavě. Na Šumavě leží na silnicích v nejvyšších polohách vrstva ujetého sněhu do deseti centimetrů, místy je na vozovkách nižších tříd sjízdný jen jeden pruh.
Na jihočeských silnicích nižších tříd a ve vyšších polohách místy zůstává zledovatělá vrstva sněhu krytá posypem. Ujetá vrstva sněhu leží také na cestách ve vyšších polohách Zlínského kraje. Podle silničářů musejí být řidiči opatrní zvláště na Vsetínsku a Kroměřížsku. Ve výše položených oblastech většiny okresů Olomouckého kraje motoristé narazí především na vedlejších vozovkách na ujetý zledovatělý sníh. Místy jsou v něm vyjeté koleje. Sněhová vrstva je však podle silničářů krytá posypem.
Na Vysočině mohou řidičům podle silničářů způsobovat největší potíže zledovatělé koleje vyjeté v ujetém sněhu na silnicích druhých a třetích tříd. Na Pelhřimovsku dosahuje nesouvislá vrstva sněhu až 15 centimetrů, na Žďársku kolem deseti. Uježděný sníh leží také na silnicích v Krkonoších, Orlických a Železných horách, v okolí Hlinska na Chrudimsku či v okolí Suchého Vrchu na Ústeckoorlicku. Sněhová vrstva je místy zledovatělá, silničáři však kritické úseky pokryli inertním posypem.