"Bavíme se o protiraketové obraně. Celý systém je obranný, má chránit proti určitému systému hrozby, proti raketám," řekl Klvaňa.
Vládě s informační kampaní pomůže agentura AMI Communication. Celkový rozpočet kampaně je asi 15 milionů korun včetně DPH, uvedl ředitel agentury Milan Hejl. Podle něj na jejím rozjezdu nyní pracuje pět lidí.
Průzkum agentury STEM ukázal, že 76 procent občanů nemá dost informací o radaru. Téměř dvě třetiny lidí diskuse o umístění radaru zajímá. V kampani podle Klvaňi zazní argumenty pro i proti. Odpůrci soustředění v iniciativě Ne základnám tomu ale nevěří. Kampaň prý nebude informační, ale manipulativní.
Zmocněnec pro radar plánuje, že občané si budou moci vybrat, zda chtějí informace dostávat přes internet, tiskoviny, DVD nosiče nebo dají přednost osobnímu setkání. Vláda také zřídí webovou stránku protiraketam.cz. Kampaň začne být výrazně vidět v polovině října.