Lidovky.cz

Město vrátí tramvaje na Letnou

Česko

  13:23
PRAHA - Praha chce zachránit kritickou dopravní situaci na Letné. Vrátí sem proto provizorně tramvajovou dopravu. Město za toto řešení zaplatí 100 milionů korun.
Tramvaj - ilustrační foto.

Tramvaj - ilustrační foto. foto: Lidové noviny

Zablokované tramvaje i náhradní autobusy, naštvaní cestující, stovky podrážděných řidičů zaseklých v kolonách, desítky minut zpoždění. Totální dopravní kolaps, který v úterý ochromil Prahu kvůli uzavírce ulice Milady Horákové, se podle města nesmí opakovat.  Krizový pracovní tým magistrátu včera oznámil, že mezi Strossmayerovým náměstím a Hradčanskou obnoví přerušený tramvajový provoz. Povede jej ale provizorně přes staveniště tunelu Blanka, který je součástí městského okruhu. Podle předběžných odhadů přijde jeho vybudování na sto milionů korun.

„Stavba městského okruhu je plánována do roku 2011 a tramvaj přes Letnou je druhou nejzatíženější tramvajovou tratí v Praze. V zájmu města je i po dobu stavby zachovat na Letné kvalitní hromadnou dopravu,“ uvedl primátor Pavel Bém (ODS). Letnou podle údajů magistrátu denně projíždí zhruba 65 tisíc cestujících. Současná tramvajová výluka potrvá do 28. června, linky 1, 8, 20, 25 a 18 jsou odkloněny přes Chotkovy sady na Malostranskou, patnáctka nejezdí vůbec.

Zatím není jasné, kdy se na výstavbě provizorní trati rovnoběžné s ulicí Milady Horákové začne pracovat. Technici jsou teprve na začátku vytyčování trasy, jež bude optimální s ohledem na náklady i dopady na okolí.
Podle Béma byla jednou z hlavních příčin úterního dopravního kolapsu neukázněnost řidičů. „Prvním cílem města je zajistit dopravu hromadnou. Proto přijímáme opatření v regulaci dopravy, vylepšujeme navigační systém a tak podobně,“ řekl primátor. Řidiči se proto musí připravit na preferenci tramvají na důležitých křižovatkách, která povede k delšímu čekání automobilistů.

Ti budou navíc pod důslednější kontrolou jak strážníků, tak policistů. Krizový tým města chce ale situaci usnadnit i řidičům. Strahovský tunel proto bude místo automatické regulace řízen dopravním dispečinkem, což umožní trvalé otevření tunelu ve směru z Prahy 6 na Prahu 5 a regulaci v opačném směru. Navigační návěstí na pražském okruhu budou řidiče informovat o dopravních zácpách, uzavírkách a omezeních.

Náhradní trasa se bude stavět i pro motoristy. Provizorní asfaltová silnice má vést v těsném sousedství Letenských sadů a nahradit tak dva jízdní pruhy na ulici Milady Horákové. Silnice by měla na Letné zůstat asi do roku 2010. Všechny stavební práce v okolí pláně mají skončit až v roce 2011.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.