Kromě oranžového trucku vyrazí na turné Cesta naděje i autobus nazvaný Oranžový expres pod vedením místopředsedy ČSSD Bohuslava Sobotky. Celkem chtějí sociální demokraté uspořádat více než 200 centrálních mítinků.
Na kampaň, kterou oficiálně zahájí ve čtvrtek večer v Brně, strana vyčlení 50 až 70 milionů korun z příspěvků z centrály, z regionů a od sponzorů. "Naše kampaň bude asi o polovinu levnější než kampaň vládní ODS," uvedl volební manažer ČSSD Jaroslav Tvrdík.
Volební Program naděje, od kterého si slibují výrazný úspěch v podzimních volbách do Senátu a krajských zastupitelstev, sociální demokraté schválili na dvoudenní programové konferenci v Pardubicích na přelomu května a června.
Jejich cílem je oslabit vliv ODS v krajích, které tato nejsilnější vládní strana takřka všechny ovládá, a připravit občanské demokraty o většinu v Senátu.
ČSSD odmítá poplatky ve zdravotnictví, privatizaci nemocnic a zdravotních pojišťoven, chce zesílit boj proti korupci, zvýšit podporu rodin s dětmi, zrušit rovnou daň z příjmu, v penzijní reformě chce prosazovat státem garantovaný důchod.
Voličům ČSSD slibuje, že bude prosazovat referendum a přímou volbu prezidenta, více peněz školám a vědě. Odmítá rovnou daň a chce lépe než současná vláda čerpat peníze z evropských fondů.
Zatímco levicová ČSSD i KSČM organizují některé volební akce centrálně, kampaň ODS i vládních lidovců a zelených je spíše decentralizovaná. "Každý kraj má svůj volební štáb a každý senátní kandidát svůj tým," uvedl vedoucí mediální sekce ODS Milan Bouška.
Pro všechny kandidáty je podle něj připravena podpora z centra, a to jak finanční, tak ve formě výzkumů, konzultací a vzájemného předávání zkušeností. Zodpovědnost za průběh a časování kampaně ale mají krajské volební štáby a volební týmy jednotlivých senátních kandidátů.