Současně s Ticket pont centrem bude na říčanském nádraží fungovat i klasická pokladna. "Budeme cestující postupně informovat, že pokladnu zavřeme. Chceme jim ukázat, že prodej lístků na vlak v potravinách má jen samá pozitiva, lidé dostanou všechny služby na jednom místě," řekl serveru Lidovky.cz mluvčí ČD Radek Joklík. Klasická pokladna by měla zaniknout v průběhu několika týdnů.
Stanici v Říčanech využívají především pravidelní cestující do Prahy a zpět. Proto si ji také České dráhy vybraly pro tento pokus. Většina z nich má síťové jízdenky pražské integrované dopravy a nekupuje si lístky u pokladen. "Systém by měl urychlit odbavení cestujících," dodává mluvčí.
Potraviny Pont mají otevřeno 365 dnů v roce od pěti ráno do devíti večer. „V Ticket Pont Centru zajistíme nabídku jízdenek Českých drah podobně, jako by si je cestující kupoval přímo u dopravce," vysvětluje generální ředitel firmy Jídelní a lůžkové vozy, a.s. Bohumír Bárta.
Síť prodejen Pont vlastní společnost Jídelní a lůžkové vozy (JLV), kde mají České dráhy 40procentní podíl. První prodejna s původním názvem "Point" se otevřela v roce 1995 na Masarykově nádraží v Praze. Ponty slouží i mimo nádraží, například na pražském Karlově náměstí.
Projektem se Dráhy inspirovaly v zahraničí. Podobný odbavovací systém funguje například ve Švýcarsku a Skandinávii, kde má železniční doprava a s ní spojené služby vysoký standard. O rozšíření smluvního prodeje jízdenek a budování dalších Ticket Pont Center rozhodnou ČD na základě zkušeností z pilotního projektu v Říčanech. "Uvidíme, jak se projekt v Říčanech osvědčí," dodává Joklík.
Stanici v Říčanech využívají především pravidelní cestující do Prahy a zpět. Proto si ji také České dráhy vybraly pro tento pokus. Většina z nich má síťové jízdenky pražské integrované dopravy a nekupuje si lístky u pokladen. "Systém by měl urychlit odbavení cestujících," dodává mluvčí.
Potraviny Pont mají otevřeno 365 dnů v roce od pěti ráno do devíti večer. „V Ticket Pont Centru zajistíme nabídku jízdenek Českých drah podobně, jako by si je cestující kupoval přímo u dopravce," vysvětluje generální ředitel firmy Jídelní a lůžkové vozy, a.s. Bohumír Bárta.
Síť prodejen Pont vlastní společnost Jídelní a lůžkové vozy (JLV), kde mají České dráhy 40procentní podíl. První prodejna s původním názvem "Point" se otevřela v roce 1995 na Masarykově nádraží v Praze. Ponty slouží i mimo nádraží, například na pražském Karlově náměstí.
Projektem se Dráhy inspirovaly v zahraničí. Podobný odbavovací systém funguje například ve Švýcarsku a Skandinávii, kde má železniční doprava a s ní spojené služby vysoký standard. O rozšíření smluvního prodeje jízdenek a budování dalších Ticket Pont Center rozhodnou ČD na základě zkušeností z pilotního projektu v Říčanech. "Uvidíme, jak se projekt v Říčanech osvědčí," dodává Joklík.