„Loni na podzim jsme dostali na stavbu stavební povolení. To ale nenabylo právní moci, neboť se proti tomu odvolali zejména sousedé budoucí stavby,“ řekla mluvčí projektu Karin Cifková s tím, že neví, kdy se tedy začne stavět.
Stavební povolení nyní znovu prošetřuje Magistrát hlavního města Prahy. „Jednání probíhají od konce roku, nedokážeme říci, kdy skončí. Jakmile však bude povolení platit, stavět začneme,“ řekla Cifková.
Podobnou situaci zažila i společnost ECM, která staví mrakodrapy na Pankráci. Podle Petra Štylera z ECM za průtahy při vzniku staveb může zejména veřejnost. „Během pěti let se lhůty na udělení stavebního povolení protáhly až dvojnásobně, jak do toho vstupují lidé z okolí staveb,“ řekl Štyler.
„U významnějších staveb, jakou Copa Centrum je, probíhají složitá jednání s úřady, ale také s řadou občanských sdružení, která jsou součástí řízení. Jejich aktivity z různých důvodů prodlužují realizaci staveb v co největší možné délce,“ řekl Štyler.
„Odhaduji, že připomínky k udělení stavebního povolení budou úřady prošetřovat minimálně tři čtvrtě roku, rok,“ tvrdí Štyler. Uzavření stanice metra Národní třída, které kvůli stavbě naplánoval dopravní podnik na deset měsíců, proto ještě nehrozí.
Plánovaná stavba bude mít zhruba 17 000 metrů čtverečních kancelářských prostor a 12 000 metrů čtverečních obchodů. Uvnitř centra vznikne také pasáž, která spojí Spálenou, Purkyňovu a Charvátovu ulici. Celý komplex by měl stát čtyři miliardy korun.
Stavební povolení nyní znovu prošetřuje Magistrát hlavního města Prahy. „Jednání probíhají od konce roku, nedokážeme říci, kdy skončí. Jakmile však bude povolení platit, stavět začneme,“ řekla Cifková.
Podobnou situaci zažila i společnost ECM, která staví mrakodrapy na Pankráci. Podle Petra Štylera z ECM za průtahy při vzniku staveb může zejména veřejnost. „Během pěti let se lhůty na udělení stavebního povolení protáhly až dvojnásobně, jak do toho vstupují lidé z okolí staveb,“ řekl Štyler.
„U významnějších staveb, jakou Copa Centrum je, probíhají složitá jednání s úřady, ale také s řadou občanských sdružení, která jsou součástí řízení. Jejich aktivity z různých důvodů prodlužují realizaci staveb v co největší možné délce,“ řekl Štyler.
„Odhaduji, že připomínky k udělení stavebního povolení budou úřady prošetřovat minimálně tři čtvrtě roku, rok,“ tvrdí Štyler. Uzavření stanice metra Národní třída, které kvůli stavbě naplánoval dopravní podnik na deset měsíců, proto ještě nehrozí.
Plánovaná stavba bude mít zhruba 17 000 metrů čtverečních kancelářských prostor a 12 000 metrů čtverečních obchodů. Uvnitř centra vznikne také pasáž, která spojí Spálenou, Purkyňovu a Charvátovu ulici. Celý komplex by měl stát čtyři miliardy korun.