„Potřebujeme vědět, zda jsou skupiny těchto dětí u nás segregované a socio-kulturně znevýhodněné,“ vysvětlila LN náměstkyně ministra školství Klára Laurenčíková.
Všeobecně platí, že bývalé zvláštní školy, které se nyní jmenují praktické, jsou plné převážně romských dětí. Žádné statistiky, kolik jich ve skutečnosti opravdu na tyto školy chodí, ale zatím neexistují.
„Dlouho se všichni báli sběru etnických dat. Je ale nutné ho udělat, aby mohly následovat systémové změny,“ dodala náměstkyně s tím, že si nemyslí, že by šlo o dotazník s rasistickým podtextem. Podle jejích slov může ministerstvo sbírat etnická data, pokud mohou odhalit diskriminaci nebo segregaci.
Všeobecně platí, že bývalé zvláštní školy, které se nyní jmenují praktické, jsou plné převážně romských dětí. Žádné statistiky, kolik jich ve skutečnosti opravdu na tyto školy chodí, ale zatím neexistují.
„Dlouho se všichni báli sběru etnických dat. Je ale nutné ho udělat, aby mohly následovat systémové změny,“ dodala náměstkyně s tím, že si nemyslí, že by šlo o dotazník s rasistickým podtextem. Podle jejích slov může ministerstvo sbírat etnická data, pokud mohou odhalit diskriminaci nebo segregaci.
Další podrobnosti o počítání romských žáků si přečtěte v dnešním vydání deníku |