Volební strany o sobě daly zatím vědět hlavně prostřednictvím tradičních forem kampaně - billboardů, mítinků či nejrůznějších prohlášení na internetu.
Jejich soupeření vévodí hlavně konfrontační střet dvou nejsilnějších uskupení, tedy ODS a ČSSD. Stejně tak témata české politiky dominují nad celoevropskými, což ale podle politologů není nijak neobvyklé.
Některé strany i jednotliví kandidáti zkoušejí v kampani využít také moderních elektronických sítí a zapojit do přesvědčování veřejnosti dobrovolníky. Již tradicí jsou propagační videa na serveru YouTube. ODS, KDU-ČSL a Strana zelených využívají komunitní síť Facebook. Naopak ČSSD a KSČM se do složitějších operací na internetu nepouštějí.
Finále volební kampaně skončí až ve dnech evropských voleb, tedy 5. a 6.června. Nadlouho si však strany neodpočinou vzhledem k tomu, že by se do půlky října měly uskutečnit předčasné volby do Poslanecké sněmovny.