Z výsledků, které mají LN k dispozici, vyplývá, že z celkového počtu všech romských dětí navštěvuje bývalé zvláštní školy nebo třídy se speciálními osnovami 26,7 % žáků. Ovšem z celkového počtu neromských dětí navštěvovalo tyto školy pouze 2,17 % žáků.
„Zatímco tyto školy navštěvují dvě neromské děti ze sta, u romských dětí jich je třicet ze sta. To je neuvěřitelně velká nerovnováha a kontrast,“ říká náměstkyně ministryně školství Klára Laurenčíková.
Podle jejích slov šetření na školách potvrdilo odhady, ale i předchozí průzkumy například Člověka v tísni. „Výsledek šetření poukazuje hlavně na nevyrovnané vzdělanostní šance romských a neromských žáků,“ dodala.
Současná situace je podle ministerstva špatná hlavně proto, že do bývalých zvláštních škol by měly být umisťovány hlavně děti, které mají minimálně lehké mentální postižení. Což se nyní neděje.
„Zatímco tyto školy navštěvují dvě neromské děti ze sta, u romských dětí jich je třicet ze sta. To je neuvěřitelně velká nerovnováha a kontrast,“ říká náměstkyně ministryně školství Klára Laurenčíková.
Podle jejích slov šetření na školách potvrdilo odhady, ale i předchozí průzkumy například Člověka v tísni. „Výsledek šetření poukazuje hlavně na nevyrovnané vzdělanostní šance romských a neromských žáků,“ dodala.
Současná situace je podle ministerstva špatná hlavně proto, že do bývalých zvláštních škol by měly být umisťovány hlavně děti, které mají minimálně lehké mentální postižení. Což se nyní neděje.
Další podrobnosti o Romech na základních školách přečtěte dnes v deníku