Pavel Vetešník řeší registraci ke zdravotní pojišťovně Média od října. V září podepsala jeho partnerka přeregistraci k nové pojišťovně za sebe, svého partnera i za jejich syna. Náborář jí prý přitom tvrdil, že se jedná jen o formalitu a že je tato pojišťovna přímou nástupkyní jejich původní.
Že to není pravda, se dozvěděli až po pěti týdnech. Vetešník se okamžitě spojil s pracovníky Médie. Dosáhl zrušení registrace u sebe, chyběl totiž jeho podpis. O návratu své družky a syna k původní pojišťovně ale jedná dodnes.
Šanci má omezenou. "Tyto případy jsou velmi složité a musí být řešeny vždy individuálně. Pro zdravotní pojišťovnu je složité přezkoumávat situace, které se staly před několika měsíci a jejichž přímým účastníkem byl jen klient a externí spolupracovník," vysvětluje mluvčí pojišťovny Média Blanka Kramolišová.
Pojišťovna registraci zruší, pokud náborář úmyslně klamal
Klientů, kterým náboráři tvrdili něco jiného, bylo víc. Jen na Občanské sdružení na ochranu pojištěnců se obrátilo zhruba deset lidí. Mnozí se také domohli zrušení registrace. "Podobné stížnosti dostává i ministerstvo zdravotnictví. Nepovažujeme to za banality," uvedl náměstek ministryně zdravotnictví Marek Šnajdr. "Vybídli jsme ostatní zdravotní pojišťovny, aby byly výrazně aktivnější a aby se soudily o tyto klienty," uvedl.
ZP Média
|
Média si uvědomila, že praktiky externích náborářů její pověsti nepomohly. Spolupráci se všemi předčasně ukončila. "Po vyhodnocení všech žádostí o zrušení registrace budeme zvažovat soudní řešení některých případů," avizuje Kramolišová. "Některé případy také řeší policie," dodává.
Proč vlastně čerství klienti usilují o zrušení registrace u této pojišťovny? I když má celostátní působnost, v některých regionech je těžké sehnat lékaře, který by s ní spolupracoval. Pojišťovna sice slíbila všem lékařům proplatit péči o své klienty, ale nutit lékaře ke spolupráci u neakutní péče nemůže. Lidé tak platí u lékařů ze svého a pak se snaží peníze získat zpět.
"Nevěřím jejich slibům"
Martinu Bohačovou přesvědčili k registraci k Médii díky bohaté nabídce příspěvků na očkování. "Říkali, že budeme mít očkování zdarma. Nevěděla jsem ale, že neseženeme lékaře," vypráví Bohačová.
Před několika dny byla se svou 2,5letou dcerou u jejich dětské lékařky Oldřišky Štípkové. Dcera měla zánět průdušek. Za návštěvu prý zaplatila 120 korun a lékařka jí poradila, aby poslala účtenku svojí nové pojišťovně. Štípková s Médií spolupracovat nechce.
"Smlouvu jsem s nimi neuzavřela a neuzavřu. Ani jeden ze čtyř dětských lékařů tady v Rumburku s nimi nechce spolupracovat," řekla Štípková LN. "Nevěřím jejich slibům." Přitom je uvedena na webu pojišťovny v seznamu lékařů, kteří "potvrdili zájem spolupracovat" s Médií nebo s ní už podepsali smlouvu. "To není možné," reagovala Štípková. Podle pojišťovny to mohla být administrativní chyba.