"V každém městě se testovalo 10 přechodů a to jak ve dne, tak v noci při snížené viditelnosti. Celkové výsledky ukázaly velké rezervy, které v oblasti bezpečnosti existují," řekl Petr Kuchálik z ÚAMK.
53 přechodů ze 310 testovaných neuspělo a získali hodnocení špatný nebo velmi špatný. Ostatní byly hodnoceny uspokojivě nebo dobře.
Celkové hodnocení bezpečnosti přechodů (pro zvětšení klikněte)
Praha skončila na 24. místě. "Žádný z pražských přechodů však nebyl experty hodnocen mezi deseti nejhoršími, nebyl ale ani mezi deseti nejlepšími," dodal Kuchálik. Hůř než pražská metropole celkově dopadla města Istanbul, Záhřeb, Ženeva, Lublaň, Bukurešť, Řím a Neapol.
Semafory a přechody plní v Neapoli čistě dekorativní funkci.
Naprosto nejhorší přechod byl v italském Miláně. Nejlepší pak v Bratislavě, ta se celkově umístila na 12. místě.
Kontroly přechodů probíhaly v letních měsících. Prováděli je odborní inspektoři z italského automobilového klubu ACI (Automobile Club d’Italia) za doprovodu a asistence pracovníků ÚAMK. Celá akce probíhala v rámci Programu hodnocení evropských přechodů pro chodců