Ve volební kampani jsme vycházeli z optimistických průzkumů a ne z těch, které mnohem více odpovídaly realitě. I tak vysvětluje odcházející předseda ČSSD nečekané výsledky voleb do Poslanecké sněmovny.
Čtěte více |
Jiří Paroubek v krátkém textu píše, že se vydal cestou sebereflexe a nyní by si měla ČSSD "nastavit zrcadlo". Podle něj by se měli analytici Lidového domu soustředit především na výzkumy veřejného mínění.
Z analýzy, kterou si strana nechala vypracovat, vyplývá, že Paroubek mimo jiné nezvládl předvolební debaty s lídrem ODS Petrem Nečasem. Paroubek to ale vyvrací. Podle něj debaty naopak vyhrál. "Sociologická analýza uskutečněná po televizním duelu na TV Prima, ukázala, že 57 % těch, kdo debatu viděli, přisoudilo vítězství mně a 43 % Nečasovi," píše.
Hned v úvodu textu ironizuje snahu hodit volební neúspěch na něj. "Za výsledek voleb může Paroubek. Opravdu, byl jsem to já, kdo také uvedl do chodu sopku na Islandu. A pak jsem, pln radosti, seděl doma a mnul si ruce, že se na nějakou dobu zastavila letecká doprava nad Evropou," žertuje Paroubek.
Není to přitom poprvé, co se dostal do spojitosti s islandskou sopkou. Ještě před volbami vzbudily i v zahraničí zájem fotky, které kolovaly po internetu. Na nich šéf ČSSD sliboval její zrušení. Čtěte více: O Paroubkových slibech už vědí i na Islandu
Jiří Paroubek: Je třeba nastavit si zrcadlo... Za výsledek voleb může Paroubek. Opravdu, byl jsem to já, kdo také uvedl do chodu sopku na Islandu. A pak jsem, pln radosti, seděl doma a mnul si ruce, že se na nějakou dobu zastavila letecká doprava nad Evropou. (...) Pokud členové a funkcionáři ČSSD uvěří, že za vše negativní jsem mohl já, nebude úspěch ani v dalších volbách. Je potřeba si nastavit zrcadlo (a nemusí nikdo nutně jít cestou sebereflexe, kterou jsem se vydal já). Spíše by mě zajímalo, a to by mělo být součástí pečlivé povolební analýzy, proč průzkumy veřejného mínění, které byly uskutečňovány na celostátní úrovni, byly diametrálně odlišné od průzkumů, které byly prováděny Českou televizí a Českým rozhlasem (...) na úrovni krajů? Při korigování volební kampaně ČSSD jsme totiž vycházeli z optimistických celostátních průzkumů, a nikoliv těch, které se blížily volební realitě mnohem více. Na to, myslím, by se měli soustředit analytici Lidového domu především. V čem to je? |