Vlaky se podle jízdního řádu měly křižovat v Senici na Hané. Podle
dostupných informací inspekce ale dispečerka povolila prvnímu z nich odjezd ze Senice na Hané bez toho, aby čekal na protijedoucí osobní vlak. Dispečerka si vzápětí svou chybu uvědomila a vlaky v 05:15 dálkově zastavila, uvedl Kučera.
Drážní inspekce případ vyšetřuje. "I když je šetření celé události teprve na začátku, zdá se, že (....) se jedná o selhání lidského činitele, jehož chování nekontroluje žádná technika," uvedl Kučera.
Doplnil, že po obdobné nehodě v roce 2007 inspekce vydala doporučení, aby byla na tratích se zjednodušeným řízením drážní dopravy umístěna technická zařízení, která by eliminovala možnost lidského selhání, a tím i případné mimořádné události. Do dnešního dne však žádné takové zařízení nebylo provozovatelem dráhy uvedeno do provozu, zdůraznil Kučera.