Zraněnou ženou je generální ředitelka společnosti Ilona Plšková. Útočník spáchal sebevraždu.
"Žena je momentálně v péči našich lékařů. Utrpěla lehké střelná poranění. Pravděpodobně nebude hospitalizována," uvedl mluvčí nemocnice v Uherském Hradišti Jan Karásek.
Podle dostupných informací se před polednem střílelo v budově ředitelství společnosti. Zaměstnanci byli z budovy evakuováni. Do budovy nemohl po dvě hodiny nikdo vstoupit. Střelec se zabarikádoval uvnitř. Na místě zasahoval vyjednavač a speciální zásahová jednotka.
ČTĚTE VÍCE: |
Na místo dorazilo pět zdravotnických posádek z Brna a vrtulník. Podle mluvčího krajské záchranky Petra Olšana byla událost zdravotníkům oznámena v 11:47.
"Řada místních se o tragédii dozvěděla až z internetu, policie je vyzvala, ať nechodí k oknu," popsala z místa zpravodajka LN.
Podle informací LN je střelcem bratr Pavla Musely, jednoho z nejmocnějších mužů českého zbrojařství a bývalého člena představenstva firmy, který se v roce 2008 za nevyjasněných okolností zřítil z šestimetrového posedu a o vlásek unikl smrti.
Musela mohl být důležitým svědkem v kauze armádního nákupu pandurů, po pádu je však nesvéprávný a ztratil paměť.
Msta propuštěného tiskaře
Podobný případ se před dvěma lety odehrál ve zlínské tiskárně Graspo. Pětapadesátiletý muž, který byl po třiceti letech propuštěn z důvodu porušování pracovní kázně, se rozhodl vedení podniku pomstít a vtrhl s legálně drženou zbraní do kanceláří, kde začal střílet.
Zasáhl nejprve spolumajitele společnosti a poté dalšího člena vedení. Následně se střelil sám, zranění po několika hodinách podlehl. Druhý den zemřel v nemocnici také jeden z postřelených mužů.
Let KunoviceStavba továrny jako součásti Škodovky začala v roce 1936. Po válce byla znárodněna. Mezi lety 1957-1967 byla přejmenována na SPP („Strojírny první pětiletky“), v roce 1967 se vrátila k původnímu názvu Let. Vyráběly se tu víceúčelové letouny Aero Ae 45 a Aero Ae 145 a v licenci od roku 1953 sovětské cvičné letouny Jakovlev Jak-11. Vyvíjely a vyráběly se zde například známé stroje L-200 Morava, zemědělský letoun Z-37 Čmelák či cvičný letoun L-29. V průběhu 60. let zde byl vyvinut 19-místný turbovrtulový letoun – L-410 Turbolet, který se vyrábí doposud. V devadesátých letech firma prošla neúspěšnou privatizací a výroba se zastavila. Společnost Aircraft Industries v roce 2005 koupila konkurzní podstatu Leteckých závodů Kunovice a výrobu letadel obnovila. Podílí se ale i na další letecké výrobě a provádí servis letounů, které kunovická továrna vyráběla v minulosti. Přesně 51 procent akcií Aircraft Industries drží ruský akcionář, těžařský holding UGMK, zbylých 49 procent vlastní česká obchodní společnost PAMCO INT. Firmu nyní vlastní. Továrna zaměstnává téměř 800 lidí. |