Bartek je nestraník, na ministerstvo přišel loni v létě spolu s Dobešem a působil zde jako státní tajemník. Odvolání podle Dobeše nesouvisí výhradně s Bartkovými vazbami na poslance a bývalého ministra dopravy Víta Bártu, který byl považován za neformálního šéfa Věcí veřejných, než ve straně po nepravomocném odsouzení za uplácení pozastavil členství.
O pokračující čistce v resortu dopravy od lidí napojených na Bártu spekulují média. Dobeše do vlády nominovaly právě VV, stranu však opustil spolu s vicepremiérkou Karolínou Peake, která zakládá nové politické uskupení.
Dobešova čistka
Podle stínového ministra dopravy za ČSSD a plzeňského hejtmana Milana Chovance se Dobeš překotně snaží vyčistit prostředí, které pomáhal rok vytvářet. "Napojení pana Bartka na (Bártovu někdejší bezpečnostní agenturu) ABL a podobné struktury není žádná novinka," řekl Chovanec. Podobné je to podle něj v případě šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Reného Poruby, který se účastnil stranických grémií VV a o jehož odchodu z funkce média také spekulují. Pokud měl Dobeš pocit, že tito lidé nepracují ve prospěch ministerstva dopravy, tak měl zakročit už dříve, dodal Chovanec.
Výrazné změny ve vedení ve čtvrtek nastaly také ve Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), která je podřízenou organizací ministerstva dopravy.
O místo přišel její šéf Pavel Habarta, který byl pověřený řízením společnosti 1,5 roku. Do SŽDC ho přitom předtím jako náměstka pro audit dosadil z pozice ministra dopravy Bárta. Ještě před Habartovým odchodem post ekonomického náměstka SŽDC složil Jiří Kohout, kteréhosi začátkem dubna přivedl právě Habarta.