Lidovky.cz

Zákazníci Fler.cz se sami zbavili podvodnice

Česko

  20:35
PRAHA - Vypadá to jednoduše. Člověk si sedne k počítači a za pár minut nakoupí z pohodlí domova. Vše lze vyřídit i během pěti minut. Co když se ale neobjeví očekávaný balíček na vaší poště? Co když s vámi nikdo nekomunikuje a co dělat, když prodejce ani nevrací peníze?

Fler.cz foto: Fler.cz

Podobný případ se stal nakupujícím na serveru Fler.cz. Vše začalo touto zprávou z května 2012: „V práci mi neposlali výplatu a já už mám na jídlo jenom na dnešek, musím natankovat, abych mohla vozit holky do školy a už v neděli jsem měla zaplatit nájem 2500. V peněžence mám 70,- korun, prosím, poraďte mi, co mám dělat, já už nevím co si počnu," vzlykala tehdy Radka Voříšková alias radka11150.

ČTĚTE VÍCE

K tomu ještě připojila poznámku, že jí chce exmanžel sebrat děti a denně jí proto kontroluje ledničku. Přestože podobné výzvy na Fler.cz prakticky nenajdete, neexistuje možnost, jak si podobné tvrzení ověřit. Nedůvěryhodnost Radky Voříškové tak mohl naznačovat jen záznam z října 2012 na serveru ne.poctivci.cz. Na velkých prodejních portálech typu Aukro či eBay před podvodníky chrání nakupující služba, která v krajním případě garantuje částečnou kompenzaci škody. Fler.cz však tuto podobnou zatím nemá.

"Co se týče podvodných prodejů, jde na Fleru o naprosto ojedinělou věc, kterou vždy řešíme individuálně. Problémy se u nás vyskytnou u cca promile objednávek a naprostá většina z nich se vyřeší intervencí ze strany Fler týmu směrem k tvůrci. Kolegové ročně řeší do 10 podvodníků, přitom na Fleru se ročně uskuteční okolo 400 000 objednávek. Situace je tak velmi odlišná oproti jiným serverům, proto by u nás program ochrany nakupujících neměl význam,“ vysvětluje mluvčí Fler.cz Michala Gregorová.

Podvedení zákazníci proto začali pátrat na vlastní pěst a nakonec shromáždili řadu detailů o nepoctivé prodejkyni. Zjistili například, že je Radka Voříšková v podmínce, a že se na ni stížnosti objevují i na dalších serverech, a tak se rozhodli kontaktovat takzvaného Fler šerifa. A výsledek? Některým kupujícím se vrátily peníze, spousta z nich po několika měsících dostala i zboží. Fler.cz podvodný účet zrušil.

„Pokud se opravdu vyskytne podvodník, kolegové pod hrozbou sankce požádají tvůrce o nápravu, pokud to nepomůže, poradí zákazníkovi jak postupovat,“ říká Gregorová. „Případ radky11150 byl komplikovaný v tom, že na Fleru.cz se platí všechny objednávky předem. Naštěstí se poškození domluvili a kontaktovali nás. Víme teď ještě o jedné paní, která své peníze nedostala,“ dodala.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Témata: Aukro
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.