Kubera se chce do Senátu propít, Michálek a Wagnerová zbrojí v ulicích

Česko

PRAHA - Z prvního kola senátních voleb vyšli jako favorité. Server Lidovky.cz se zeptal, jak chtějí přilákat voliče k urnám i podruhé. Jaroslav Kubera prý bude muset vypít s voliči ještě desítky panáků, Jiří Čunek si věří natolik, že se údajně nepřipravuje vůbec. Eliška Wagnerová a Libor Michálek spoléhají na oslovování voličů v ulicích.

Eliška Wagnerová, Libor Michálek, Jiří Čunek a Jaroslav Kubera postoupili do 2. kola senátních voleb. foto: Lidovky.cz

Jaroslav Kubera, ODS

Jaroslav Kubera

ODS, kandidát v obvodu Teplice

Poslal jsem voličům dopis, poděkoval jim za první kolo a pokračuji ve standardní kampani, takže navštívím ještě několik restaurací a vypiju ještě několik desítek panáků.

Takovou kampaň nemůže dělat každý, ale já jsem v situaci, kdy zazvoním na dveře v paneláku a paní mě pozve domů na kafe. To je má výhoda, že mě všude znají. Byl jsem rád, že ministr zdravotnictví zavedl prohibici a zachránil tak moje játra. Normálně totiž vůbec nepiju, ale když  mě osloví zedník v hospodě, který si chce dát fernet, nemohu říct ne, to bych měl po voliči. Nic zvláštního dělat nebudu. Jediný problém je, aby voliči přišli a neodjeli na houby. V pátek houby nerostou. Já bych taky jel, ale počkám.

Podporu do druhého kola hledám i mezi voliči ČSSD, protože sami myslím nechtějí, aby je komunisti pohltili. Věřím, že ti rozumní mi hlas dají.

Eliška Wagnerová

SZ, kandidátka v obvodu Brno - město

Každý den ráno i odpoledne jsme v ulicích, rozdáváme nové letáky, které zvou voliče k účasti ve druhém kole. Důležitá je pro mě také kampaň na Facebooku. Připravit další happening jako před prvním kolem ale není v tak krátkém čase možné. Spoléháme na rozmluvy s voliči a výstupy v rádiu a televizi. Program je hodně nabitý.

Letáky roznášejí dobrovolníci, protože práce České pošty mne naprosto znechutila. Za poměrně hodně peněz nebyla schopna splnit objednaný roznos do schránek a některé velké oblasti vynechávala. Letáky vyžaduje pět dnů předem nikoliv v Brně, kde se má roznášet, ale zcela absurdně v Olomouci, odkud jedou zpět do Brna.

Jsem vděčná za spontánní podporu senátorů KDU-ČSL, s dalšími stranami jsme ani nevyjednávali.

Jiří Čunek

KDU-ČSL, kandidát v obvodu Vsetín

Nepřipravuji se vůbec, jen jsem dal voličům v novinách vědět, že druhé kolo voleb bude. S hrůzou jsem objevil stovky e-mailů od lidí s blahopřáním k získání senátorského křesla. Poděkoval jsem jim a řekl, že mě to sice mrzí, ale budou muset přijít ještě jednou.

Kampaň jsem dělal celých šest let. Jsem přesvědčen že kandidáti, kteří už v politice působí, kampaň nepotřebují. Voliči se v tom případě nerozhodují ad hoc nebo za týden, měli by už vědět, zda je politik jejich člověk. I proto si myslím, že hledání veřejné podpory jiných stran před druhým kolem je v zásadě neúčinné. Voliči se orientují dobře sami.

Libor Michálek

KDU-ČSL, SZ, Piráti, kandidát v obvodu Praha 2 a 3

Pokračujeme nadále hlavně v kontaktní kampani. Rozdáváme noviny v metru, máme několik stánků, kde nabízíme propagační materiály a diskutujeme s lidmi - buď já osobně nebo dobrovolníci, kteří jsou zapojeni. Jestli je nějaká změna oproti prvnímu kolu, tak pouze ve větším počtu duelů, ať už v rozhlase nebo v televizi. Rozhodně jsme nešli do nějaké masivnější kampaně jako například do nákupu billboardů.

Tomio Okamura

NK, kandidát v obvodu Zlín

Každodenně burcuji lidi, aby šli opět k volebním urnám a nezůstali sedět doma. To je to klíčové. Můj protikandidát má disciplinované stranické zázemí, já mám občany, co chtějí účinnou změnu. Volební účast bývá ve druhém kole velice slabá a rozhodne každý hlas, takže prosím o podporu i ty, kteří mne v prvním kole nevolili.

© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.