Lidovky.cz

Strany tasí poslední trumfy: zabere parník, rikša nebo velké překvapení?

Česko

  6:00
PRAHA - Pětina voličů ještě váhá. Jsou klíčem k úspěchu ve volbách a strany to vědí. Jaký vytasí v posledních dnech kampaně trumf? Nebude to žádný párek zdarma, dušují se. Sází na tisíce růží, jízdu parníkem, svezení rikšou, slunečnice, dopisy a maily (trochu nudné, že) a na - voliči, podrž se - velké překvapení.

Koncert pro Karla foto: Ondřej Němec, Lidové noviny

Jeden z posledních průzkumů naznačuje, že karty jsou rozdané značně nepřehledně a vůbec není jasné, zda skutečně levice ovládne Strakovu akademii. Volební výsledek může skončit patem. Strany musí bojovat o každý hlas. Čím chtějí voliče v závěru kampaně zaujmout. Server Lidovky.cz přináší přehled. 

ČSSD sází na Oranžový týden

ČSSD během Oranžového týdne posílí komunikaci.

ČSSD rozjede "Oranžový týden". Chce posílit komunikaci a aktivitu na sociálních sítích. V ulicích rozdá 64 tisíc růží. "Chystáme komunikační mix. Budeme se snažit, aby lidé k volbám vůbec přišli. Budeme komunikovat přes sociální sítě i inzeráty přes média. Žádné bombastické akce ve stylu koncertů ale nechystáme," prozradil mluvčí ČSSD Martin Ayrer.

Na pivo s Karlem i plavba parníkem

Pivo s Karlem. I to je součástí předvolební kampaně TOP 09.

S TOP 09 se v úterý můžete svést v Praze parníkem po Vltavě a Karel Schwarzenberg bude i nadále chodit s voliči na pivo. Stejně tak i další politici kandidující za TOP 09. Strana má akce naplánované až do samotných voleb pečlivě dopředu. Na oficiálních stránkách je k dispozici kalendář. "Bude pokračovat naše kampaň. Politici budou chodit mezi lidi. Pokračujeme tak, jak to máme naplánované," popsala poslední týden před volbami mluvčí TOP 09 Martina Týblová.

96 hodin pro ODS

ODS kampaň před volbami zintenzivní.

ODS zahájí na pražském Náměstí republiky kampaň "96 hodin pro pravici - každá minuta se počítá". Cílem je aktivizovat sympatizanty. "Neplánujeme žádnou velkou akci, spíš takové civilní setkání s podporovateli," řekl mluvčí ODS Jiří Sochor. Na oficiálních stránkách ODS byl zveřejněn seznam aktivit, kterými mohou sympatizanti straně pomoci. Jedná se především o vyvolání diskuze a roznos volebních materiálů.

Slunečnice není plevel, vzkazují lidovci. Budou pochodovat

Slunečnice se stala volebním symbolem KDU-ČSL.

KDU-ČSL se chce v posledním týdnu opřít o širokou členskou základnu a ve středu uspořádat pochod Prahou se slunečnicemi, které si v kampani zvolili za svůj symbol. "Chceme udělat pochod se slunečnicemi s heslem: jsme slunečnice - nejsme plevel. Má to být i reakce na výrok prezidenta, který před časem mluvil o politickém plevelu. Tohle bude takový happening," sdělil tiskový mluvčí KDU-ČSL Daniel Herman.

Další Babišův dopis

Volební lídři a podporovatelé hnutí ANO v čele s Andrejem Babišem.

"Nic extra, třeba jako megakoncerty či obrovské mítinky na velkých náměstích, nepřipravujeme. Zintenzivníme kontaktní kampaň mezi lidmi, i tu na sociálníh sítích," řekla serveru Radka Burketová. 

Lidé prý také mohou očekávat ve schránce dopis, v němž je bude Babiš společně s hercem Martinem Stropnickým vyzývat, aby přišli k volbám. Posílí se také inzerce v médiích.

Liška pojede rikšou a chystá překvapení

S velmi netradiční kampaní přichází Strana zelených. Lídr Ondřej Liška, ale i další kandidáti budou jezdit po hlavním městě rikšou a vozit voliče. "Strana bude i nadále pokračovat v kampani s obrovskou zelenou kostkou. Je to velký stánek, který jezdí po republice, promítají se v něm videa a lidé se v něm mohou setkat s kandidáty," řekl tiskový mluvčí Jan Žáček.

Předseda zelených Ondřej Liška

Na závěr týdne chystá Strana zelených velké překvapení. A pro své voliče připravila na následující týden ještě jednu zajímavost - v kavárně Mezi řádky v Praze i dalších podnicích se budou o hosty starat samotní kandidáti. Do kampaně se podle mluvčího zapojí i významné osobnosti. O koho půjde, Žáček nechtěl prozradit. 

Zemanovci: maily do schránek a velké překvapení

Předvolební billboard

Velké překvapení na závěr slibují i Zemanovci. "Nebude to žádný koncert, párek zdarma nebo pivo za korunu," zůstal tajnosnubný stranický místopředseda Vladimír Kruliš. SPOZ bude pokračovat v kontaktní kampaň. Posílí také kampaň na sociálních sítích a lidem přijdou maily.

Dvě komunistické akce

Marta Semelová (KSČM) v tramvaji.

Žádné grandiózní finále neplánují komunisté. Budou dál pokračovat v zaběhnutých kolejích. "Budeme pokračovat v kontaktní kampani. Ještě budou dvě velké akce v Brně a v Praze. A zúčastníme se také předvolebních debat v Českém rozhlase a ČT,“ vypočítal šéf KSČM Vojtěch Filip.

  

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.