Práce na klíčové dopravní stavbě se kvůli neshodám mezi Prahou a stavební firmou Metrostav zastavily loni v prosinci. Rozhodci od té doby řeší platnost smluv mezi městem a Metrostavem a částky, které Praha stavební firmě za už provedené práce dluží. Jde o 2,7 miliardy korun.
Arbitři budou navíc na začátku dubna projednávat seznam a vyčíslení prací nezbytných k dostavbě a otevření tunelu. Náměstek Jiří Nouza (TOP 09) jej chce ještě předtím předložit zastupitelům. "Rada mi dnes na mimořádném zasedání uložila předložit zastupitelstvu ke schválení vzájemný návrh, kterým se bude Praha v rámci rozhodčího řízení domáhat, aby byla společnosti Metrostav uložena povinnost dokončit stavbu za cenu 1,34 miliardy," uvedl Nouza. Cena podle něj vychází ze znaleckých posudků.
Tunel by se mohl otevřít v září
Problematická dopravní stavba, která Prahu vyjde zhruba na 36 miliard korun, se původně měla otevřít na jaře. V současnosti mluví vedení Prahy o září. Několikrát odkládaný termín zprovoznění Blanky závisí nejen na průběhu arbitráže. Metrostav totiž už dřív uvedl, že obnovení a dokončení prací potrvá několik měsíců. Další zdržení může přinést i fakt, že Praha zatím nemá dispečink, který má provoz v tunelu řídit. Jeho technologické vybavení a zkoušky přitom zaberou řadu měsíců. Se schválením zakázky za zhruba 100 milionů korun přitom radní stále otálejí. Nouza ve čtvrtek řekl, že by o ní zastupitelé měli rozhodovat na řádném jednání na konci měsíce.