Lidovky.cz

Zákaz nových billboardů snad Praze pomůže, doufají experti

Česko

  7:00
PRAHA - Nový stavební plán pražského magistrátu zakáže nové billboardy na území města. Tuto skutečnost vítají odborníci na dopravu, které oslovil server Lidovky.cz. „Pokud to bude myšleno vážně a bude se tento předpis dodržovat a kontrolovat, bude to správný krok, který k bezpečnosti v pražské dopravě přispěje,“ tvrdí Igor Sirota z Ústředního automotoklubu (ÚAMK).

V pátek MF Dnes uvedla, že náklady na současnou masivní billboardovou kampaň národních socialistů převyšují přiznané sponzorské dary, které strana uvádí na webu. foto: © ČESKÁ POZICE, Richard CortésČeská pozice

Nový dokument, ve kterém je nařízení, zakazující od října nové velkoplošné reklamy, schválila Praha. Za velmi důležitý ho považuje Štěpán Fiala z iniciativy Nechceme billboardy a to i přesto, že se předpis týká pouze zastavěné části města a omezí jen nové, nikoliv stávající reklamy.

ČTĚTE TAKÉ:

„Po dlouhých letech, kdy magistrát nad pražskou reklamní džunglí zavíral oči, jde o první zřejmý signál, že se město rozhodlo něco s touto velkou pražskou ostudou dělat, říká Fiala a doufá, že se časem přeci jen podaří zkrotit venkovní reklamu na úroveň obvyklou v západoevropských městech.

Nový plán

Předminulou středu pražský magistrát schválil nový stavební plán, který má mimo jiné na území města omezit reklamu. S platností od 1. října už nebudou moci vznikat nové billboardy větší než 6 metrů čtverečních. V roce 2011 stálo po Praze kolem třinácti set velkoplošných reklam o rozměrech až 20 metrů čtverečních. Těchto billboardů se ale nová úprava nedotkne. Co s nimi bude do budoucna, není zatím jasné.

Jako houby po dešti

S dokumentem souhlasí i odborník na dopravu ÚAMK Igor Sirota, podle kterého by měly postupně zmizet všechny billboardy u cest v Česku. „Pokud to bude myšleno vážně a bude se tento předpis dodržovat a kontrolovat, aby velké reklamní plochy umístěné blízko silnic postupně mizely, bude to správný krok, který k bezpečnosti v pražské dopravě přispěje,“ myslí si Sirota.

Současná situace nejen v Praze je podle dopravního experta z organizace Besip Miroslava Polácha neúnosná. Tvrdí, že množství reklam kolem silnic je největší v Evropě. „I když se říká, že se budou regulovat reklamy podél komunikací, stále rostou jako houby po dešti, takže pro bezpečnost bych to jenom přivítal,“ tvrdí Polách. „Zejména ty největší reklamní plochy jsou za sebou i po několka metrech, takže ani nevidíte, kudy jedete. Nevidíte okolí, jen po obou stranách billboardy, dodává středočeský koordinátor Besipu.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.