Lidovky.cz

V Parlamentních listech se za peníze zviditelňují i další kraje. Nejvíc zaplatil Moravskoslezský

Česko

  10:35
PRAHA - Hejtmanská kampaň je v plném proudu a s ní i vysoké výdaje. Kraje se nebojí sáhnout hluboko do veřejných peněz, utrácejí ve snaze si vytvořit „dobré jméno“. Statisícové platby pak putují do kapes firmy Our Media, vlastníka serveru Parlamentnilisty.cz, nebo společnosti JT Media, jejíž majitel Jan Tvrdoň spoluzakládal konspirační web Protiproud.cz.

Parlamentní listy (ilustrační foto) foto: Parlamentnilisty.czReprofoto

Právě tyto dvě firmy získaly od krajů bezmála 3,5 milionu korun, za což jim poskytly na zmíněných stránkách prostor pro reklamní bannery, rozhovory a propagační články, zjistil deník MF DNES. „Propagaci si na serveru Parlamentnilisty.cz v posledních třech letech zaplatilo už sedm krajů. Nejvíc zaplatil Moravskoslezský kraj, hejtman Miroslav Novák za to na stránkách získal mimo jiné prostor pro rozhovor,“ píše MF DNES.

Milion korun pak podle deníku zaplatila firmě Our Media i tři ministerstva a hlavní město Praha.

Deník MF DNES zjišťoval, komu a kolik kraje zaplatily za svou propagaci v posledních třech letech, v návaznosti na aféru s neexistující mluvčí hejtmana Michala Haška v Jihomoravském kraji. Dva kraje, Ústecký a Jihomoravský, se však k dotazu v průzkumu nevyjádřily.

Devět krajů podle deníku utratilo dokonce už více než polovinu částky, s kterou si vystačlo celý minulý rok. Na získání dobrého jména pro své kraje v očích svých voličů letos vynaložili hejtmani už 52 milionů.

První příčku v průzkumu obsadil Moravskoslezský kraj v čele se zmíněným hejtmanem Miroslavem Novákem (ČSSD), který od roku 2014 zaplatil za propagaci v médiích z jedenácti krajů nejvyšší částku 48,8 milionu korun. „Propagace Moravskoslezského kraje sleduje dlouhodobý marketingový cíl - a sice vytvoření pozitivního obrazu regionu, který se potýká s řadou problémů a jeho mediální obraz bývá mnohdy zkreslený,“ uvedla pro MF DNES mluvčí kraje Petra Špornová.

Na druhém místě se umístil Olomoucký kraj, který byl v utrácení téměř stejně úspěšný se 46,8 milionu korun. Na třetím místě je se značným odstupem kraj Vysočina s útratou 26,8 milionu korun.

Na čtvrtém pak Středočeský kraj s 24,8 milionu korun. „Jsme co do rozlohy i počtu obyvatel největším krajem v ČR. Oproti ostatním máme navíc řadu nevýhod - předně nemáme krajské město a uprostřed kraje je hlavní město Praha. Je tedy komplikované i nákladné informovat občany o dění v kraji,“ zdůvodnila mluvčí kraje Michaela Drobná.

Středočeskému kraji se zároveň podařilo získat první místo v utrácení za propagaci v porovnání loňského a letošního roku. Letos kraj investoval o 4,2 milionu korun více.

Vítězem za utrácení za propagaci je pak Olomoucký kraj s 10,7 miliony korun a o málo za ním pak Moravskoslezský kraj s 10,5 milionu korun.

Plzeňský kraj v roce 2016 proinvestoval už 5 milionů oproti loňským 7,8 milionu korun. „Navýšení některých nákladů je způsobeno tím, že reklamní kampaň upravujeme na základě zkušeností z předchozích let tak, aby byla efektivní a smysluplná. Do zvýšené částky za propagaci se promítla i skutečnost, že letos Plzeňský kraj ve spolupráci se svými bavorskými partnery otevřel na náměstí Republiky v Plzni Regionální infocentrum Plzeňského kraje a Bavorska, které představil veřejnosti mimo jiné formou tištěné inzerce a letáků,“ vysvětlila vedoucí mediální komunikace a marketingu Šárka Stará MF DNES.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.