Lidovky.cz

Průzkum pro LN: Zájem o elektronické účtenky je vlažný, čeká se na loterii

Česko

  7:00
PRAHA - Jak elektronická evidence tržeb (EET) zasahuje spotřebitele, sledoval výzkum, který pro LN realizovala agentura KANTAR TNS (dříve TNS AISA). Vyplývá z něj, že zákazníci vnímají EET vlažně.

EET - ilustrační foto. foto: MAFRA

První vlna evidence odstartovala počátkem prosince a až do března příštího roku se týká jen stravovacích a ubytovacích služeb. Podle údajů z ankety nechtělo účtenku před spuštěním EET 64 procent respondentů, po spuštění ji nevyžaduje 59 procent zákazníků.

Výzkum agentura provedla mezi 16. a 18. prosincem na vzorku pěti set Čechů ve věku od osmnácti do šedesáti let.

„Chování lidí před a po zavedení elektronické evidence se významně nezměnilo, přestože trochu přibylo těch, kdo účtenku začali požadovat,“ říká Petra Průšová, generální ředitelka KANTAR TNS. Těch, kdo si lístek z kasy chtějí nechat vyjet, je zhruba třetina.

Predikce ministerstva financí ale naznačují, že zájem o účtenky mohl vzrůst se zavedením loterie. Ostatně proto se ji ministerstvo od příštího července chystá spustit – když budou zákazníci účtenky chtít, podnikatelé je budou tisknout, a tím pádem reportovat tržby. Výsledky průzkumu také ukázaly, že jen dvanáct procent respondentů by hlásilo berní správě, že jim hostinský lístek s fiskálním kódem nepředal.

Témata: EET, KANTAR CZ s.r.o.
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.