Uzavírka má podle předběžných informací trvat minimálně týden, most je nutné podepřít. Týkat se bude části mostu, která vede z centra směrem k Výstavišti. V opačném směru auta jedou po samostatné mostní konstrukci, která není ve stavu, kdy by bylo nutné ji uzavřít.
Na zhoršení stavu mostu v úterý upozornila technickou správu společnost, která dělala jeho diagnostiku. Podle výsledků je konstrukce v havarijním stavu.
„Za posledních 25 dní měření se stav mostu začal velmi rychle zhoršovat a praskliny v jeho konstrukci, které důkladně už řadu měsíců monitorujeme, se začaly rychle a nebezpečně zvětšovat,“ uvedl náměstek ředitele TSK Matěj Fichtner (ANO). Most není součástí navazujícího soumostí Hlávkova mostu, který je rovněž ve špatném stavu. TSK připravuje jeho celkovou rekonstrukci.
Konstrukce byla postavena v rozporu s projektem
Z posudku mostu vyplývá, že nosná konstrukce byla postavena v rozporu s projektem. „Nejsme schopni prokázat spolehlivost mostu, protože bylo zjištěno, že skutečné provedení mostu se liší od projektové dokumentace, kterou máme k dispozici,“ píše se v něm. Způsob opravy musí určit další prohlídka. „Teprve na základě výsledků bude možno rozhodnout o nutných opatřeních, o opravě mostu, o jejím rozsahu a způsobu provedení,“ napsali autoři posudku.
Z bezpečnostních důvodů musí nyní TSK zajistit podepření mostu. „Nejpozději zítra (ve středu) budeme znát dodavatele, který most podepře, a budeme se snažit, aby se nejpozději do týdne mohly na Vltavskou vrátit tramvaje i pěší,“ uvedl generální ředitel TSK Petr Smolka. Kvůli špatnému stavu muselo město už v lednu dočasně zavřít pro auta i tramvaje Libeňský most.
„Jakmile se nová koalice ujme řízení magistrátu, posílíme TSK a necháme vytvořit plány údržby a mosty a ostatní dopravní stavby budeme udržovat,“ uvedl Jan Čižinský, starosta Prahy 7 a lídr Prahy Sobě, která vyjednává o koalici v hlavním městě. Předpokládá, že kvůli zanedbané péči se mohou objevit další podobné uzavírky. Podle lídra Spojených sil pro Prahu Jiřího Pospíšila (TOP 09), jehož uskupení také vyjednává o koalici, budou opravy mostů jednou z klíčových investičních priorit nového vedení Prahy. „Jako nejlepší východisko vidím v současné chvíli maximální urychlení výstavby nového mostu, který bude alternativou pro Hlávkův most,“ doplnil.
Podle pražského dopravního podniku dojde k odklonu tramvajových linek. Linky 1, 12 a 25 pojedou ze Strossmayerova náměstí přes Výstaviště a Nádraží Holešovice na Palmovku, kromě linky 12 budou pak pokračovat dále po své trase. Linka 14 pojede z Bílé labutě přes Karlín na Palmovku a dále po své trase do Vysočan. Spojení k holešovické tržnici zajistí přívoz P7.
Na možné dopravní komplikace, tentokrát na Bubenské ulici vedoucí přes most, upozorňuje i pražská policie. Jako objízdnou trasu do Holešovic doporučuje trasu přes nábřeží Kapitána Jaroše a Dukelských hrdinů.
Problémy se stavem mostů se v Praze řeší dlouhodobě. Na začátku loňského prosince dokonce spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. TSK nyní provádí diagnostiku například Hlávkova mostu nebo mostu Legií, které jsou oba ve špatném stavu. Špatně je na tom také Libeňský most, kde město zatím nerozhodlo o tom, jestli konstrukci opraví, nebo postaví nový. Rekonstrukci potřebuje také Palackého most z Palackého náměstí na Smíchov a řada dalších mostních konstrukcí.
Problémy s mosty v Praze
|