Lidovky.cz

Soukup uvedl, že jeho skupina loni dosáhla provozního zisku. O zadlužení se nezmínil

Česko

  14:00
Praha - Podnikatel Jaromír Soukup uvedl, že jeho mediální skupina dosáhla loni provozního zisku více než 198 milionů korun. Vyplývá to z tiskové zprávy ze středy 13. února, kterou ČTK zaslala mluvčí TV Barrandov Marie Opálková. Do výsledku jsou podle mluvčí započítány výsledky skupiny Empresa Media, TV Barrandov a skupiny Médea. Samotná TV Barrandov zakončila loňský rok v provozním zisku přes 100 milionů korun, uvedla firma. Výši zadlužení ani meziroční srovnání tisková zpráva neobsahuje.

Jaromír Soukup foto: TV Barrandov

Česká televize již dříve uvedla, že společnost Barrandov Televizní Studio, která provozuje TV Barrandov, má dluhy 1,1 miliardy korun. „Ta jejich pravda, kterou se tak často ohánějí, je postavená na lžích, nikoli na ověřených datech. A musím přiznat, že dost silně uvažuji o tom, řešit celou tuto záležitost přes soud a žádat náhradu ušlého zisku a náhrady za poškození dobrého jména firmy,“ uvedl Soukup, který v lednu ohlásil založení politického hnutí List Jaromíra Soukupa. Ve Sbírce listin loňské výsledky firmy Barrandov Televizní Studio ani dalších podnikatelových společností nejsou.

Vysílací rada zahájila řízení s televizí Barrandov kvůli možnému porušení licence

Od samého počátku existence se TV Barrandov potýkala se ztrátou, za prvních pět let dosáhla její kumulovaná výše více než miliardy korun. Kvůli prodělkům a zápornému vlastnímu kapitálu museli akcionáři několikrát zvyšovat základní kapitál. Hospodaření zůstalo - s výjimkou roku 2016 - v červených číslech i poté, co televizi v roce 2013 ovládl Soukup.

Z Barrandova do politiky. Soukup zakládá hnutí List Jaromíra Soukupa

Ve středečním vyjádření podnikatel uvádí, že skupina Empresa Media dosáhla loni tržeb 1,011 miliardy Kč. Mediální agentura Médea vykázala provozní zisk EBITDA 95 milionů Kč, celkové tržby skupiny Médea dosáhly 3,945 miliardy

Podle údajů Asociace televizních organizací skupině Barrandov Televizní Studio klesl loni celodenní podíl na sledovanosti o 1,7 procentního bodu na sedm procent.

Empresa Media vydává mimo jiné časopisy Týden a Instinkt a jejich on-line verze, ekonomický měsíčník Faktor Soukup, bulvární týdeník Sedmička a čtrnáctideník Exkluziv.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.