Nehoda se stala na přejezdu v Hradecké ulici, který je nedaleko železniční zastávky. „Vlak osobní auto tlačil přibližně 300 metrů,“ uvedla Ježková. Doplnila, že před srážkou jel vlak vysokou rychlostí. Řidič na přejezd vjel po odbočení z hlavní silnice a jel směrem do obce.
Lidé v autě podle Ježkové zemřeli na místě nehody. Šlo o muže a ženu ve věku 47 a 32 let a jejich děti staré pět a osm let. Osobní Škodu Fabii vlak zcela zdemoloval. U železničního přejezdu auto na silnici zanechalo vryp v asfaltu, krátce za přejezdem z auta odpadly čelní maska a nárazník.
Světla na přejezdu byla funkční
Tragédie na Hradecku. Při srážce auta s vlakem zemřeli dva dospělí a dvě děti |
Dechová zkouška na alkohol u strojvedoucího vlaku byla negativní. Podle předběžného zjištění Drážní inspekce výstražná světla na přejezdu v době nehody fungovala. Škoda byla odhadnuta na 370.000 korun, z toho 120.000 korun činí škody na vlaku a 250.000 Kč na autě.
„Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací bez závor,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Příčiny a okolnosti nehody zjišťovali inspektoři na místě nehody.
Policie také nařídí soudní pitvu těl všech mrtvých. Policie si rovněž zajistí vrak vozidla pro jeho případné další zkoumání, uvedla mluvčí.
Provoz na trati byl zastaven. České dráhy pro dopravu v úseku mezi Hradcem Králové a Jaroměří zajistily náhradní autobusovou dopravu. Několik regionálních vlaků České dráhy odřekly.
„Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací bez závor,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Příčiny a okolnosti nehody zjišťují inspektoři na místě nehody.
Ve vlaku podle Ježkové cestovalo asi 80 lidí, čímž upřesnila původní informaci o 60 cestujících. Hasiči na místo nehody vyslali evakuační autobus, který cestující z vlaku odvezl do Hradce Králové. Někteří lidé z vlaku si další cestu zajistili sami.
Na místo dorazili hasiči z Jaroměře a drážní hasiči Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Při vyproštění osobního vozu pomáhali na žádost drážních hasičů i krajští hasiči. Z centrální hradecké stanice vyslali do Černožic speciální technický kontejner určený pro tento typ zásahů.
Přehled nejtragičtějších nehod na železničních přejezdech v historii ČR a Československa (při srážce osobního auta s vlakem na přejezdu v Černožicích na Hradecku zemřeli čtyři lidé; řazeno podle počtu mrtvých): 34 mrtvých: - 21. prosince 1950 - Podivín na Břeclavsku: Na přejezdu se srazil rychlík s autobusem, zranění utrpělo dalších 56 lidí. 24 mrtvých: - 28. července 1969 - Bezděčín u Mladé Boleslavi: Srážka osobního vlaku s autobusem ČSAD na chráněném železničním přejezdu, 28 zraněných. Deset mrtvých: - 2. května 1966 - Deštnice na Lounsku: Srážka nákladního automobilu s lokomotivou na chráněném železničním přejezdu, 37 zraněných. Šest mrtvých: - 3. října 1990 - Třebechovice pod Orebem na Královéhradecku: Kloubový autobus ČSAD se srazil s osobním vlakem na nechráněném železničním přejezdu, 15 zraněných. Pět mrtvých:
Čtyři mrtví:
Tři mrtví:
|