„Pro hasiče tak akce končí a ostatní práce na obnově provozu jsou na Správě železniční dopravní cesty,“ doplnil Kasal.
Po nedělní havárii zůstalo na trati a na svahu pod ní na 11 poškozených vagonů s cisternami vápence. Hasiči se snažili dostat je mimo trať od pondělního rána. „Hasiči jsou na místě už třetí noc a vyprošťovací práce pokračovaly prakticky nepřetržitě,“ popsal dnes ráno Kasal.
Odstranění vagonů z trati je nezbytné pro to, aby násep mohl posoudit geolog a určit, zda je v takovém stavu, aby bylo možné trať opravit. Správa železniční dopravní cesty chtěla trať, která je od havárie uzavřená, zprovoznit do konce týdne. Záležet ale bude právě na posudku znalce.
Část vykolejeného vlaku s vápnem se podařilo během noci odstranit z trati. Hasiči se snaží vagony i rozřezat |
Mezitím pokračuje vyšetřování nehody. Jako nejpravděpodobnější příčinou se jeví od počátku vysoká rychlost vlaku. V místě nehody je rychlost omezená na 30 km/h, ale vlak jel zhruba třikrát rychleji.