Automobilka podle mluvčího Jozefa Baláže našla prostory pro auta, která čekají na transport, ve svém areálu v Mladé Boleslavi. "Projekt skladového terminálu mimo areál závodu je prozatím odložen na pozdější dobu," uvedl Baláž.
Město Nymburk, kterému by třicetihektarové překladiště přineslo 200 pracovních míst, už ale s areálem počítá v územním plánu. "Změna územního plánu byla schválena zastupitelstvem a měla by být dokončena do konce tohoto roku," řekl starosta Nymburka Miloš Petera (ČSSD).
ČTĚTE TAKÉ: |
Ve výběrovém řízení na lokalitu pro překladiště bylo několik měst. Pro stavbu byl ale Nymburk vhodným kandidátem z hlediska blízkosti ke Škodě Auto. V souvislosti s investicí se uvažovalo také o navýšení kapacity železniční tratě Mladá Boleslav - Nymburk.
Škoda překladiště bude potřebovat
Automobilka Škoda Auto chce do roku 2018 prodávat 1,5 milionu vozů ročně. Do té doby podle Baláže s vlastními kapacitami nevystačí. Do budoucna je proto jednou z možných lokalit pro překladiště stále i Nymburk.
ČD Cargo investici plánovalo se strategickým partnerem DB Schenker Rail. "Projekt je plánován do několika etap, celková investice je v řádu několika stovek milionů. ČD Cargo stavbu autoterminálu odložilo, nicméně projekt považuje nadále za strategický a je v úzkém kontaktu se Škoda Auto," řekl mluvčí dopravce Zdeněk Větrovec.
Společnosti v číslech
|