Stížnosti na hlasitou reklamu byli podle předsedkyně RRTV Kateřiny Kalistové dlouhodobě jedněmi z nejčastějších. Kvůli hlasitosti reklam vznikla dokonce petice, kterou podepsalo na 13 000 lidí.
ČTĚTE TAKÉ: |
Rada se proto postupně obracela na ministerstvo kultury, Asociaci televizních organizací a na volební výbor sněmovny, který nakonec vznik nové legislativy umožnil.
Tuzemská úprava vychází z evropských zkušeností a z mezinárodních technických dokumentů, mimo jiné Evropské vysílací unie. Základem je zákon, který radě dává pravomoc kontrolovat a ukládat pokuty. Vyhláška pak upravuje hladinu hlasitosti a maximální špičku. Podle rady zvolené řešení nepředstavuje žádnou novinku, podobné standardy využívají velké televize po celém světě.
Rozhlasový trh zatím podobná regulace nečeká. U posluchačů totiž žádné podobné stížnosti jako u televizních diváků zatím nezaznamenala.